طرز تهیه کیش کلم بروکلی خوشمزه و مخصوص با پنیر پیتزا

طرز تهیه کیش کلم بروکلی

طرز تهیه کیش کلم بروکلی , دستور پخت کیش کلم بروکلی

کیش ها تقریبا شبیه پای هستند. که خمیر آن بعد از تهیه به طور جدا گانه پخته می شود. سپس از مواد دلخواه پر می شود. اما در کیش کلم بروکلی نیازی به خمیر نیست و به راحتی با کمترین وقت آماده می شود. در این کیش، خامه و شیر و پنیر مورد استفاده قرار گرفتند که بسیار سالم و مقوی هستند. علاوه بر آن، کلم بروکلی دارای خواص انتی اکسیدانی و ویتامین های زیادی است که برای سلامتی و ایمنی بدن مفید است. این غذا را می توان به تنهایی یا در مهمانی ها به عنوان پیش غذا در کنار غذاهای دیگر سرو نمود. این غذا بدون گوشت و تخم مرغ است و می توان از شیر و پنیر گیاهی برای کسانی که رژیم گیاهی دارند استفاده کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کیش کلم بروکلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۴ عدد
آرد۳ قاشق غذا خوری
پنیر سفت (هر نوع پنیر به دلخواه)۱۰۰ گرم
پنیر موزارلا۱۰۰ گرم
کلم بروکلی۳۰۰ گرم
خامه۱۵۰ گرم
شیر۱۵۰ میلی لیتر
جوز هندیبه مقدار لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
کره برای چرب کردن قالببه مقدار لازم

طرز تهیه کیش کلم بروکلی

مرحله اول

برای تهیه کیش کلم بروکلی خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. کلم بروکلی ها را در آب و سرکه حدود ۲۰ دقیقه خیس می کنیم تا تمیز شود. سپس آب کشیده و تکه تکه می کنیم.

مرحله دوم

سپس یک قالب را با کره چرب کرده و گل های کلم بروکلی را درون آن پخش می کنیم. سپس پنیر سفت و پنیر موزارلا را با رنده متوسط رنده می کنیم. یک کاسه برداشته و شیر و خامه را درون آن می ریزیمو مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

آرد و بکینگ پودر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس پودر جوز هندی و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پنیر های رنده شده را هم به آن اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به آرامی و با دقت به صورت کاملا یکدست روی بروکلی ها می ریزیم. سپس حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه می گذاریم در فر از قبل گرم شده با همان دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد تا بپزد و روی آن قهوه ای و طلایی شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه پنیر روی کیش به طور کامل رنگ گرفت و طلایی شد، آنرا از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا کمی خنک شود. وقتی کمی از دما افتاد آن را با یک کارد تیز برش می زنیم، سپس به همراه سس دلخواه خود سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 31 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.