طرز تهیه پودینگ شکلات و انار خوشمزه و مخصوص برای شب یلدا

طرز تهیه پودینگ شکلات و انار

طرز تهیه پودینگ شکلات و انار , دستور تهیه پودینگ شکلات و انار

پودینگ یکی از دسرهای معروف و خوشمزه است که به راحتی قابل تهیه است. این دسر بر پایه شیر است که با کمک نشاسته ذرت و در مواردی، ژلاتین سفت می شود. پودینگ شکلات و انار یکی از انواع این پودینگ هاست که با اضافه کردن شکلات تلخ و شیری و سفید به آن، به صورت دو رنگ تهیه می شود و داخل ظرف به صورت لایه ای سرو می شود. این دسر را می توان به صورت تک نفره تهیه کرد و در جشن ها و مهمانی ها تهیه نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ شکلات و انار در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۲ لیوان
شکرنصف لیوان سر خالی
نشاسته ذرت یا آرد سفید۴ تا ۵ قاشق غذا خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکلات تلخ یا شیری یا سفید۱۵۰ گرم
دانه اناربه میزان لازم
شکلات تلخبه میزان لازم

طرز تهیه پودینگ شکلات و انار

مرحله اول

برای تهیه پودینگ خوشمزه با طعم انار و شکلات در ابتدای کار، شیر سرد را درون قابلمه می ریزیم. در ادامه شکر و نشاسته یا آرد را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شود. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به صورت مدام هم می زنیم تا غلظت پیدا کند و مانند فرنی یا سس بشامل شود. در ادامه زمانی که پودینگ کمی غلیظ شد، آن را از روی حرارت برداشته و خامه و وانیل را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که اگر بخواهیم پودینگ دو رنگ باشد، حدود یکی دو ملاقه از پودینگ سفید برداشته و در کاسه دیگر می ریزیم و دو سه قاشق از شکلات سفید خرد شده را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

شکلات تلخ یا شیری را به باقی مانده پودینگ اضافه کرده و هم می زنیم. شکلات ها بر اثر گرمای پودینگ ذوب می شود. آنقدر پودینگ را هم می زنیم تا یکدست شکلاتی شود. پودینگ شکلاتی و پودینگ شکلات سفید را در دو قیف یک بار مصرف مجزا می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس سر قیف ها را قیچی می کنیم. با کمک قیف پودینگ شکلاتی و سفید را در لیوان یا گیلاسی های دسر به صورت راه راه یا ساده می ریزیم. در ادامه قالب های مورد نظر را در یخچال می گذاریم و اجازه می دهیم تا خوب خنک شوند و ببندد.

مرحله ششم

برای تزیین، شکلات را خرد کرده و درون یک کاسه می ریزیم. سپس به روش بن ماری روی بخار کتری یا در دستگاه مایکروفر آن را ذوب می کنیم. سپس از روی حرارت برداشته و کمی هم می زنیم تا از داغی بیافتد. سپس در قیف یکبار مصرف می ریزیم.

مرحله هفتم

دسرهای شکلاتی را از یخچال خارج کنید، نوک قیف را قیچی کنید و از شکلات لبه لیوان یا گیلاسی دسر می ریزیم تا لبه لیوان کاملا با شکلات پوشیده شده و کمی شرره کند. سپس روی پودینگ را با دانه های انار پر می کنیم و با یک برگ نعنا تزیین کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 1 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.