طرز تهیه چیکن یاکیتوری یا جوجه کباب ژاپنی خوشمزه

طرز تهیه چیکن یاکیتوری

چیکن یاکیتوری , طرز تهیه چیکن یاکیتوری , دستور پخت چیکن یاکیتوری

چیکن یاکیتوری یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و شناخته شده کشور ژاپن است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیکن یاکیتوری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیکن یاکیتوری
سینه مرغ۶۰۰ گرم
سویا سسیک چهارم پیمانه
آبیک چهارم پیمانه
شکر قهوه ای۲ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذا خوری
سرکه سیب۱ قاشق غذا خوری
زنجبیل۱ قاشق چای خوری
سیر۲ حبه
روغن کنجد۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلکمی
پیازچه خرد شدهیک چهارم پیمانه
کنجد۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه چیکن یاکیتوری

مرحله اول

برای تهیه چیک یاکیتوری به روش ژاپنی در ابتدای کار، استخوان های گوشت مرغ را خارج کرده و آنرا می شوییم، سپس به صورت مکعبی کوچک برش می زنیم. در ادامه به سراغ آماده کردن سس کباب می رویم.

مرحله دوم

برای این منظور یک تابه کوچک برداشته و سویا سس، آب، سرکه سیب، نشاسته ذرت، شکر قهوه‌ای، زنجبیل، سیر و نمک و فلفل را مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم و مدام هم می زنیم تا سس غلیظ شود.

مرحله سوم

حتماً در ریختن نمک احتیاط می‌کنیم چون سویا سس طعم شوری دارد. در آخر ۲ قاشق پیازچه خرد شده به سس اضافه می کنیم و مخلوط کرده تا مواد با هم یکدست شوند، سپس تابه را کنار می گذاریم تا مواد خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله ۲ تا ۳ قاشق از سس را با مرغ ها مخلوط می کنیم و یک ساعت در یخچال می گذاریم تا طعم دار شود. اگر سیخ فلزی در دسترس نداشتیم می توانیم ۱۰ عدد سیخ چوبی را به مدت ۲۰ دقیقه در آب خیس کنیم تا موقع حرارت نسوزد.

مرحله پنجم

سپس مرغ ها را به سیخ می کشیم. ماهیتابه چدن را روی حرارت می گذاریم با کمی روغن کنجد چرب می کنیم. سپس سیخ ها را در تابه کنار هم می چینیم و هر طرف را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه سرخ می کنیم.

مرحله ششم

در اواخر طبخ غذا از سس باقی مانده با برس روی مرغ ها را با سس آغشته می کنیم در ظرف می چینیم و با حلقه های پیازچه و کنجد تزئین می‌کنیم. این غذا را می توانیم به سلیقه خود در کنار برنج هم سرو کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 11 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.