طرز تهیه ماست و خیار یونانی زاتزیکی خوشمزه و رستورانی

طرز تهیه ماست و خیار یونانی

طرز تهیه ماست و خیار یونانی , دستور تهیه ماست و خیار یونانی

زاتزیکی zatziki یا ماست و خیار یونانی ترکیبی از ماست یونانی، خیار رنده شده‌ ،شوید، سیر و …می باشد که یونانی‌ها در کنار بسیاری از وعده‌های غذایی خود آن را میل می‌کنند. این غذا یک از غذاهای جدا نشدنی از سفره های یونانی است که در هر جایی قابل دسترسی است و خوردن آن با گوشت، سبزی، نان پیتا یا حتی به تنهایی فوق‌العاده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماست و خیار یونانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ماست و خیار یونانی
ماست یونانی پر چرببه مقدار لازم
خیار متوسط۲ عدد
سیر۱ حبه
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
سرکه سفید۱ تا ۲ قاشق غذا خوری
شوید تازه ریز خرد شده۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
روغن زیتونبه مقدار لازم

طرز تهیه ماست و خیار یونانی

مرحله اول

برای تهیه ماست و خیار خوشمزه به روش یونانی ابتدا خیارها را پوست می گیریم و با رنده درشت رنده می زنیم ، نصف قاشق چای خوری نمک را روی خیار رنده شده می ریزیم و هم می زنیم سپس ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا خیار آب بیندازد.

مرحله دوم

خیار رنده شده را داخل پارچه تمیزی می ریزیم و آب اضافی آن را کاملاً می گیریم. خیار آب گرفته شده را به ماست یونانی اضافه می کنیم. سیر رنده شده، روغن زیتون، مقداری فلفل سیاه ، شوید و سرکه را در کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس در ظرف مناسب می ریزیم و سرو می کنیم و مقداری هم شوید برای تزیین روی آن می پاشیم. به جای سرکه می‌توانیم آب نصف یک عدد لیموترش را جایگزین کنیم. اگر از خیار انگلیسی استفاده می کنید یک عدد خیار کافی است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 26 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.