طرز تهیه نان پنبه ای پنیری خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه نان پنبه ای پنیری

طرز تهیه نان پنبه ای پنیری , دستور پخت نان پنبه ای پنیری

نان پنبه ای پنیری یکی از انواع نان های حجیم و خوشمزه بین المللی است که بافتی بسیار نرم و لطیف دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پنبه ای پنیری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پنبه ای پنیری
تخم مرغ۲ عدد
شیر ولرم۱ لیوان
آب گرمنصف لیوان
روغن مایعنصف لیوان
مخمر فوری۲ قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
پودر قند یا شکریک و نیم قاشق چای خوری
آرد۴ لیوان
کنجد و سیاه دانه برای تزیینبه مقدار لازم
پنیر و جعفری برای داخل نانبه مقدار لازم

طرز تهیه نان پنبه ای پنیری

مرحله اول

برای تهیه نان پنبه ای خوشمزه در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و یک تخم مرغ کامل و یک سفیده را درون کاسه می ریزیم. یکی از زرده ها را برای رومال کنار می گذاریم. شیر و روغن و آب و خمیر مایه و شکر و نمک را داخل کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. آرد را کم کم اضافه کرده تا خمیر نرم و لطیفی بدست اید و ده دقیقه ورز می دهیم. در این مرحله خمیر را درون یک کاسه چرب شده می ریزیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله کاسه را در دمای محیط استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود. تقریبا بین نیم تا یک ساعت نیاز است تا استراحت کند. بعد از آن که خمیر به عمل آمد و حجمش تقریبا دو برابر شد، پف خمیر را با دست می گیریم.

مرحله چهارم

از خمیر به اندازه یک نارنگی برداشته و با دست کمی خمیر را باز می کنیم. کمی پنیر و جعفری در وسط خمیر قرار می دهیم و خمیر را رول می کنیم و داخل سینی می چینیم. مجددا روی نانها را با پارچه می پوشانیم و می گذاریم ۱۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله پنجم

در این مرحله زرده تخم مرغی که کنار گذاشته بودیم را با چنگال مخلوط می کنیم تا یکدست شود، سپس با فرچه روی نان ها رومال می کنیم. سیاه دانه و کنجد روی نان ها می پاشیم. فر را از قبل با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد می گذاریم تا داغ شود.

مرحله ششم

سینی فر را درون فر قرار داده و با همان دما زمان می دهیم تا بپزد و روی نان ها خوش رنگ شود. بعد از این که نان ها را از فر در آوردیم، روی نان ها را با پارچه می پوشانیم و زمان می دهیم تا نان ها نرم شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 14 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.