طرز تهیه نان عسل خوشمزه و ساده با بافت پنبه ای

طرز تهیه نان عسل

طرز تهیه نان عسل , دستور پخت نان عسل

نان عسل یکی از انواع نان های خوشمزه بین المللی است که با رسپی های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان عسل در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان عسل
شیر ولرم۱ و ¼ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
کره۳ قاشق غذاخوری
عسل¼ پیمانه و ۱ قاشق غذاخوری
آرد گندم کامل۳ و نیم پیمانه
جو دو سر پرک½ پیمانه
نمک۱ قاشق چایخوری
مواد لازم رومال
شیر۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
جو پرکبه مقدار کافی

طرز تهیه نان عسل

مرحله اول

برای تهیه نان عسل خوشمزه ابتدای کار شیر ولرم را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خمیر مایه را به همراه ۱ قاشق غذاخوری عسل به شیر اضافه می کنیم و ترجیحا با قاشق چوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شود.

مرحله دوم

حالا روی مخلوط خمیر مایه را می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کند تا خمیر مایه عمل بیاید. در همین حین کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود.

مرحله سوم

در این مرحله کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه باقی مانده عسل را به کره اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب شود. در ادامه مخلوط خمیر مایه را به مخلوط کره اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد گندم را به همراه جو دو سر پرک و نمک به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود. در ادامه خمیر را با دست خوب ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه جمع شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را روی سطح کار منتقل می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دست خوب ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه درون ظرف را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را چونه می کنیم و درون کاسه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم در دمای محیط به مدت ۲ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان قالب لوف را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله هشتم

حالا خمیر را درون قالب قرار می دهیم و روی آن را صاف می کنیم، سپس مجددا روی آن را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت استراحت کند. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه روی خمیر را با شیر رومال می کنیم و مقداری جو پرک روی آن می ریزیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس یک کاسه آب درون فر می گذاریم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم نان به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم نان به مدت ۵ دقیقه گریل شده تا روی آن طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت نان عسلی را از قالب خارج می کنیم و اجازه می دهیم نان کاملا خنک شود، سپس به اندازه دلخواه برش می زنیم. در آخر برای نگهداری این نان خوشمزه سلفون را اطراف آن می پیچیم، سپس درون زیپ کیپ نگهداری می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 15 بهمن 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه شیرینی چوروس خوشمزه و مخصوص به روش اسپانیایی

طرز تهیه شیرینی چوروس خوشمزه و مخصوص به روش اسپانیایی

طرز تهیه چوروس چوروس یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور اسپانیا می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی …

طرز تهیه شیرینی کنجدی مربایی خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه شیرینی کنجدی مربایی خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه شیرینی کنجدی مربایی شیرینی کنجدی مربایی مینیاتوری به سادگی تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. از طرف دیگر مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این نوع شیرینی نیز معمولا …

طرز تهیه نان شیرین اتریشی خوشمزه مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان شیرین اتریشی خوشمزه مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان شیرین اتریشی نان شیرین اتریشی یکی از انواع نان های کشور اتریش است که معمولا برای صبحانه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.