طرز تهیه کمپوت آلبالو به روش بازاری با ماندگاری طولانی مدت

طرز تهیه کمپوت آلبالو

طرز تهیه کمپوت آلبالو با ماندگاری زیاد فیلم با سرکه با ماندگاری بالا خواص کمپوت آلبالو

کمپوت آلبالو یکی از پرطرفدار ترین کمپوت ها در میان مردم است. این کمپوت از لحاظ طعم و ظاهر بسیار خاص و جذاب است. اگر شما به میوه آلبالو علاقه دارید و از میوه های دلخواه شما است، حتما این کمپوت را نیز امتحان کنید. کمپوت روش بسیار عالی برای نگه داری انواع میوه ها برای مدت زمان طولانی می باشد. همانطور که می دانید همه میوه ها یک فصل مخصوص به خود دارند و در تمام فصول رشد نمی کنند و آلبالو نیز از این امر مستثنی نیست، در نتیجه برای اینکه همیشه بتوانید از این میوه پر ارزش بهره ببرید بهتر است از کمپوت آن نیز در دیگر فصول نیز استفاده کنید. از کمپوت میوه ها می توانید زمان زیادی استفاده کنید و دیگر مانند میوه نیستند که بعد از چند روز کپک بزنند یا خراب بشوند. کمپوت آلبالو یکی از کمپوت های مخصوص برای کودکان و بیماران است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کمپوت آلبالو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کمپوت آلبالو
میوه آلبالونیم کیلو گرم
شکربه میزان دلخواه

طرز تهیه کمپوت آلبالو

مرحله اول

برای تهیه کمپوت خوشمزه و بازاری آلبالو در ابتدای کار، آلبالو ها را با ترکیب آب و مقداری سرکه و نمک به خوبی می شوییم و دم انها را با دقت جدا می کنیم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. آب و شکر را روی حرارت قرار می دهیم تا شکر ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله بعد از اینکه شکر به طور کامل ذوب شد از حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. اگر کامل سرد نشود آلبالوها چروکیده می شوند و ترک می خورند. بعد از این که شربت خنک شد، آلبالوها را اضافه می کنیم

مرحله سوم

حالا دوباره روی حرارت متوسط حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قرار می‌دهیم تا آلبالوها پخته شوند، ولی زیاد از حد نباید بپزد چون له می شوند. آلبالو ها را از روی حرارت بر می داریم و بعد از خنک شدن آماده سرو هست. به این روش تا ۱۰ الی ۱۵ روز در ظرف در دار، در یخچال ماندگاری دارد.

نکات طرز تهیه کمپوت آلبالو

روش نگهداری کمپوت برای مدت طولانی

اگر می خواهیم برای مدت طولانی کمپوت را نگهداری کنیم بعد از اینکه کمپوت آماده شد آن را در ظرف شیشه‌ای درب دار می ریزیم. یک قابلمه را پر از آب گرم می کنیم و شیشه ها را داخل قابلمه می گذاریم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم، آب که جوشید شیشه‌ها را از قابلمه خارج می کنیم و به مدت یک ساعت آن ها را به صورت وارونه قرار می دهیم. به این روش زمان ماندگاری آن ها بیشتر می شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 24 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.