طرز تهیه کوکوی سوسیس مجلسی و خوشمزه با سیب زمینی

طرز تهیه کوکوی سوسیس

طرز تهیه کوکوی سوسیس و قارچ بلغاری

کوکوی سوسیس یکی از انواع کتلت های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این کوکوی خوشمزه یکی از انواع غذاهای فوری است که در زمان هایی که برای تهیه غذا وقت کافی نداریم یک گزینه مناسب می باشد. این کوکوی خوشمزه را در این دستور با موادی مانند سیب زمینی و سوسیس درست می شود که می توانیم مواد دیگری را نسبت به ذائقه خود مانند قارچ و فلفل دلمه ایی به ترکیب اضافه کنیم، یا اینکه جایگزین این مواد کنیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی سوسیس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکوی سوسیس
سوسیس گوشت۳ تا ۴ عدد
سیب زمینی خام رنده شده۳ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
زردچوبه۱ قاشق مربا خوری
فلفل سیاه۱ قاشق مربا خوری
آرد نان خشک۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کوکوی سوسیس

مرحله اول

برای تهیه کوکوی خوشمزه با سوسیس و سیب زمینی  ابتدا سیب زمینی ها و پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می زنیم. سپس سوسیس گوشت را چرخ می کنیم و سعی کنیم از سوسیس با درصد گوشت بالا و با کیفیت استفاده کنیم.

مرحله دوم

اگر سوسیس گوشت هم نداشتیم، سوسیس مرغ را هم می توان استفاده کرد. در ادامه سیب زمینی و پیاز رنده شده را به آن اضافه می کنیم سپس زردچوبه، نمک و فلفل رو به آن اضافه کرده و تخم مرغ هم درون آن می شکنیم.

مرحله سوم

مقداری پودر نان خشک داشتیم که اضافه می کنیم. مواد را خوب با هم ورز می دهیم، بعد از این که مواد خوب با هم مخلوط شد، آن را داخل یخچال می گذاریم تا کمی استراحت کند. سپس مواد را از یخچال بیرون می آوریم. ماهی تابه که در آن روغن ریختیم را روی گاز می‌گذاریم.

مرحله چهارم

وقتی روغن داغ شد تیکه های کوچک از مواد کتلت بر می داریم و داخل دست شکل می‌دهیم و داخل روغن قرار می دهیم تا سرخ شود. وقتی که یک طرفش سرخ شد، آن طرف دیگر را سرخ می کنیم و درون ظرف مناسب سرو می کنیم، و با گوجه و خیار شور تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 22 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.