طرز تهیه پیراشکی گل خوشمزه و مخصوص مناسب برای عصرانه

طرز تهیه پیراشکی گل

طرز تهیه پیراشکی گل , دستور پخت به شکل گل

پیراشکی نوعی نان مغز دار است که با استفاده از مخمر به طور کامل به عمل آمده است و در آن پف دهنده های شیمیایی استفاده نشده است. پیراشکی گل یک وعده غذایی یا پیش غذا است که با فیلینگ سبزیجات و مرغ پر می شود و در فر طبخ می گردد. این پیراشکی خیلی زیبا و در عین حال خوشمزه است و می توان در مجالس خاص آن را تهیه و سرو کرد. می توان به جای مواد فیلینگ از هر نوع ماده گوشتی یا سبزیجاتی در آن استفاده نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی گل در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیراشکی گل
آب ولرم۱ پیمانه
شیر ولرمنصف پیمانه
شکر۳ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
کره هم دمای محیط۳ قاشق غذا خوری
خمیر مایه خسکدو و نیم قاشق چای خوری
آرد فانتزی۴ پیمانه
مواد لازم برای فیلینگ
سینه مرغ آب پز۱ پیمانه
هویج خرد شده پخته شدهنصف پیمانه
فلفل دلمه ای خرد شدهنصف پیمانه
قارچ خلال شدهنصف پیمانه
پیاز۱ عدد
سیر له شدهنصف قاشق چای خوری
فلفل سبز۲ عدد
پودر پاپریکابه مقدار لازم
پودر آویشنبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی گل

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی خوشمزه و مخصوص به شکل گل در ابتدای کار، خمیر را تهیه می کنیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و خمیر مایه را به همراه ۱ قاشق غذاخوری شکر داخل آن می ریزیم. آب ولرم را به آن اضافه کرده و می گذاریم تا به عمل آید.

مرحله دوم

سپس کره و نمک و باقی مانده شکر را به آن اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ و آب و شیر را هم اضافه کرده و با هم به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس آرد را کم کم اضافه کرده و هم می زنیم تا کمی جمع شود.

مرحله سوم

خمیر را با دست ورز می دهیم تا خمیر نرم و نچسبی به دست آید. یک کاسه را چرب کرده و خمیر را درون آن قرار می دهیم. سپس روی آن را سلفون کشیده و برای ۱ ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم تا به عمل آید.

مرحله چهارم

در این فاصله مواد فیلینگ را تهیه می کنیم. برای این کار سینه مرغ را با کمی آب و ادویه دلخواه می پزیم و ریش ریش می کنیم. یک قابلمه برداشته و کمی روغن کنجد در آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. سپس پیاز را شسته و پوست می کنیم.

مرحله پنجم

سپس به صورت خلالی خرد می کنیم. به روغن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سیر و هویج و فلفل سبز و فلفل دلمه ای را اضافه کرده و تفت می دهیم. کمی که تفت خورد، قارچ ها را با آن تفت داده و در آخر نمک و پودر پاپریکا و آویشن می ریزیم.

مرحله ششم

مرغ ریش ریش شده را هم به مواد اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس کنار می گذاریم تا سرد شود. خمیر که استراحت کرد و دو برابر شد، پف خمیر را با دست می گیریم. سپس روی سطح کار را آرد پاشی کرده و یک سوم خمیر را کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

از بقیه خمیر به اندازه پرتقال چانه می کنیم. سپس یکی یکی چانه ها را با دست باز کرده و از مواد فیلینگ و پنیر پیتزا روی آن می ریزیم. یک سومی از خمیر که کنار گذاشته ایم را با وردنه پهن می کنیم. داخل قالب کمر بندی ۲۳ سانتی متری را آرد پاشی می کنیم.

مرحله هشتم

خمیر را داخل آن جا می دهیم. سپس با کاتر به هشت قسمت تقسیم می کنیم. بقچه های آماده شده را دور تا دور قالب قرار می دهیم. روی خمیر را زرده تخم مرغ رومال می کنیم. خمیر برش خورده را از وسط برداشته و روی بقچه ها تا می کنیم.

مرحله نهم

سپس روی آن شیار ایجاد می کنیم که مانند برگ گل شود. روی آن را با نایلون می پوشانیم و ۱۵ دقیقه استراحت می دهیم. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس پیراشکی را درون فر گرم شده قرار می دهیم.

مرحله دهم

سپس به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا پخته شود و روی آن طلایی شود. اگر بعد از پخت روی نان ها طلایی نشد، گریل را روشن می کنیم تا روی آن طلایی شود. از فر خارج کرده و زمان می دهیم تا خنک شود. سپس از قالب جدا کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 18 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.