طرز تهیه تارت لیمویی خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

طرز تهیه تارت لیمویی

طرز تهیه تارت لیمویی , دستور پخت تارت لیمویی فرانسوی

تارت یکی از شیرینی های خشک به حساب می آید که بسته به این که داخل آن از چه موادی پر شده باشد، نام متفاوتی دارد. تارت لیموی یکی از این نوع شیرینی ها است که درون تارت از کرم لیمویی با خامه ترش پر می شود. تارت ها در قالب تارت طبخ می شود. این شیرینی را می توان برای پذیرایی در مهمانی ها و عید نوروز تهیه و استفاده نمود. همچنین می توان به عنوان میان وعده با چای و قهوه میل کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت لیمویی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم تارت لیمویی
آرد۲۰۰ گرم
شکر۵۵ گرم
کره۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
نمکیک چهارم قاشق چای خوری
وانیل۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱۱۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱۲۰ گرم
زست لیمو ترش۱ قاشق غذا خوری
خامه۱۵۰ گرم
وانیلنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه تارت لیمویی

مرحله اول

برای تهیه تارت خوشمزه و مخصوص با طعم لیمویی در ابتدای کار، آرد و شکر و نمک را داخل غذا ساز می ریزیم. با چند پالس آن را با هم به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه کره را خرد کرده و به مخلوط آرد اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مجدد دستگاه را روشن می کنیم تا کره با آرد مخلوط شود و حالت شنی پیدا کند. تخم مرغ و وانیل را هم به آن اضافه کرده و دوباره مخلوط می کنیم تا مواد مخلوط شود. اگر چسبندگی آن کم بود می توان یک قاشق غذا خوری آب به آن اضافه کرد.

مرحله سوم

خمیر را روی سلفون قرار می دهیم. بوسیله سلفون و با کمک دست خمیر را مرتب از طرفین جمع می کنیم تا خمیر به شکل گرد در بیاید. خمیر را داخل سلفون پیچیده و برای یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله چهارم

روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی میز کار با وردنه باز می کنیم. قالب تارت را چرب کرده و خمیر پهن شده را به آرامی دور وردنه رول کرده و به قالب منتقل می کنیم. خمیر را صاف می کنیم. اگر ترک خورد کمی با دست فشار می دهیم و ترمیم می کنیم.

مرحله پنجم

خمیر را از لبه قالب با چاقو تیز جدا می کنیم. با چنگال سوراخ هایی روی خمیر ایجاد می کنیم. کاغذ روغنی را روی خمیر قرار داده و با حبوباتی مانند نخود یا لوبیا می پوشانیم. قالب ها را در فر که از قبل گرم کرده ایم در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس به مدت نیم ساعت زمان می دهیم تا پخته شود. در این مرحله مواد تارت را تهیه می کنیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و تخم مرغ و شکر را درون آن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. آب لیمو ترش و وانیل را اضافه کرده و با هم مجدد مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

سپس زست یا رنده پوست لیمو ترش را اضافه کرده و خوب بهم می زنیم. در آخر خامه پر چرب را به مواد بالا اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم. حالا خمیر تارت را که کاملا پخته است، از فر خارج می کنیم و کاغذ روغنی را از روی آن بر می داریم.

مرحله هشتم

مواد میانی را داخل آن می ریزیم و مجدد داخل فر داغ قرار می دهیم. نیم ساعت دیگر زمان می دهیم تا مواد میانی تارت نیز پخته شود. سپس از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا از حرارت بیفتد و سرد شود. از قالب خارج کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 16 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.