طرز تهیه اسلایس خربزه خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه اسلایس خربزه

طرز تهیه اسلایس خربزه , دستور پخت اسلایس خربزه

اسلایس خربزه یک نوع شیرینی خشک و مغز دار محسوب می شود. این شیرینی خوشمزه را می توان با انواع میوه ها و مغزیجات تهیه نمود. خمیر اسلایس مانند کیک تهیه می شود. و روی آن با خربزه های خرد شده پوشانده و در فر طبخ می شود. این شیرینی را به راحتی می توان در خانه تهیه نمود و برای مهمانی ها و به عنوان دسر یا عصرانه تهیه کرد و همراه با چای و قهوه سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسلایس خربزه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم اسلایس خربزه
تخم مرغ۱ عدد
آرد۲۲۰ گرم
شکر۱۴۰ گرم
وانیلنوک قاشق
بکینگ پودر۱۲ گرم
خربزه۲۸۰ گرم
روغن مایع۶۰ گرم
شیر۱۴۰ گرم

طرز تهیه اسلایس خربزه

مرحله اول

برای تهیه اسلایس خوشمزه با طعم خربزه در ابتدای کار، یک کاسه مناسب بر می داریم، سپس تخم مرغ را درون کاسه می شکنیم. شکر و وانیل را به آن اضافه کرده و ۵ دقیقه با دور تند با همزن می زنیم تا کرم رنگ و سبک شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به همراه روغن مایع به مواد اضافه کرده و چند ثانیه با همزن به خوبی هم می زنیم در حدی که با هم مخلوط شود. در ادامه آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند.

مرحله سوم

سپس به مواد اضافه می کنیم و با هم به آرامی با لیسک به صورت دورانی از پایین به بالا مخلوط می کنیم تا یک دست شود. کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مواد کیک را درون آن می ریزیم و پهن می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

سپس خربزه ها را به اندازه مکعب های ریز خرد می کنیم و روی مایه کیک پخش می کنیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کردیم، قالب را درون فر قرار می دهیم و تا وقتی که زیر آن برشته شود و پخته شود، می گذاریم در فر باقی بماند.

مرحله پنجم

قالب را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا کمی خنک شود. سپس از قالب خارج کرده و روی توری کیک قرار می دهیم تا زیر آن هم هوا بخورد و سرد شود. سپس به صورت مربعی برش می زنیم و در ظرف مناسب سرو می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 17 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.