طرز تهیه اسلایس سیب و دارچین خوشمزه به روش سوئدی

طرز تهیه اسلایس سیب

طرز تهیه اسلایس سیب و دارچین خانم رضایی سوئدی خانم احدی بدون فر و دارچین سیمای خانواده    

اسلایس سیب یک نوع شیرینی خشک و مغز دار محسوب می شود. این شیرینی خوشمزه را می توان با انواع مواد میانی و میوه ها و مغزیجات تهیه نمود. در شیرینی زیر، از سیب و دارچین و هل به عنوان مواد میانی استفاده شده است. می توان به مواد میانی گردو پسته خرد شده نیز افزود. این شیرینی را به راحتی می توان در خانه تهیه نمود و برای مهمانی ها و به عنوان دسر یا عصرانه تهیه کرد و همراه با چای و قهوه سرو نمود.

مواد لازم اسلایس سیب
آرد۲ لیوان
شکر½ لیوان
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
مواد میانی اسلایس
سیب۲ عدد متوسط
شکر قهوه ای۱ قاشق سوپخوری
پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
کره۲۰ گرم

دستور پخت اسلایس سیب

مرحله اول

برای تهیه اکثر شیرینی ها، ابتدا همه مواد را باید خارج از یخچال به مدت نیم ساعت قرار دهیم تا هم دمای محیط شود. سپس آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و در یک ظرف، دو مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه متوسط برداشته و کره نرم شده را همراه با شکر و وانیل مخلوط کرده و با همزن برقی حدود ۵ دقیقه می زنیم تا کرم رنگ شود. سپس یکی یکی تخم مرغ ها را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در انتها نیز حدود دو دقیقه دیگر تخم مرغ ها را می زنیم تا کامل مخلوط شود. مخلوط آرد و بکینگ پودر را کم کم به مواد اضافه کرده و با دست مواد را مخلوط می کنیم تا جایی که خمیر یک دستی در گوشه ظرف جمع شود.

مرحله چهارم

یک سوم خمیر را جدا کرده و به آن حالت لوله ای می دهیم و در فریزر قرار می دهیم. بقیه خمیر را هم درون یک نایلون فریزری فرار می دهیم و در یخچال می گذاریم تا استراحت کند. ابتدا سیب ها را شسته و پوست می کنیم و با رنده درشت، آن ها را رنده می کنیم.

مرحله پنجم

یک تابه برداشته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سیب ها را اضافه کرده و روی حرارت مرتب تفت می دهیم تا آب سیب خشک شود. سپس شکر و کره و پودر دارچین و هل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم و از روی حرارت بر می داریم تا مواد سرد شود.

مرحله ششم

کف یک قالب مستطیلی به سایز ۱۸ در ۲۴، کاغذ روغنی پهن می کنیم. به صورتی که کاغذ روغنی کمی بزرگتر از قالب باشد و بتوان به عنوان دستگیره از آن استفاده کرد. خمیری که در یخچال استراحت داده شده است که با وردنه روی کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله هفتم

سپس مواد میانی تهیه شده را روی خمیر به صورت یک دست پخش می کنیم. خمیری که به صورت لوله ای در فریزر قرار داده ایم را بیرون آورده و روی مواد میانی سیب، با رنده درشت، رنده می کنیم .فر را حدود ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم.

مرحله هشتم

قالب را داخل فر قرار داده و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می گذاریم تا بپزد. می توان کمی گریل را هم برای خوشرنگ تر شدن شیرینی روشن کرد و بعد از این که شیرینی ها را از فر در آوردیم و خنک شد آن را از قالب خارج کرده و به دلخواه برش می زنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 2 اسفند 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه بیسکوییت زنجبیل و شکلات خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه بیسکوییت زنجبیل و شکلات خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه بیسکوییت زنجبیل و شکلات بیسکوییت از دیر باز یک از تنقلاتی بوده است که در کنار چای یا قهوه و یا تنها استفاده می شود. درون این بیسکوییت از زنجبیل …

طرز تهیه خرما بیسکویتی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه خرما بیسکویتی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه خرما بیسکویتی خرما بیسکویتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مقوی ایرانی است که با ترکیباب متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه کیک مرمری ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک مرمری ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک مرمری کیک مرمری یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بسیار شیک و لاکچری می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.