طرز تهیه اسلایس یخچالی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه اسلایس یخچالی

طرز تهیه اسلایس یخچالی موزی خوشمزه

اسلایس یخچالی یک شیرینی تقریبا تر است که به صورت دسر تهیه می شود. این شیرینی شبیه تیرامیسو است ولی روی آن یک لایه ژله و میوه قراردارد مابین بیسکوییت ها هم از کرم استفاده می شود. این شیرینی نیازی به فر ندارد و به صورت یخچالی و با مواد ساده تهیه می شود. این شیرینی را می توان به عنوان شیرینی پذیرایی برای مهمانی تهیه و سرو نمود یا به عنوان دسر بعد از غذا سرو نمود

مواد لازم اسلایس یخچالی
بیسکوئیت پتی بور۲ و نیم بسته
شیر۲ لیوان
شکرنصف لیوان
آرد سفید قنادی۴ قاشق غذا خوری سر پر
گلاب یا وانیل۱ قاشق غذا خوری (وانیل یک هشتم قاشق چای خوری)
کره۱۵ گرم
خامه صبحانه یا قنادی۱ قاشق غذا خوری پر
ژله موز۱ بسته
آب جوشیک و نیم لیوان
میوه موز۱ تا ۲ عدد

دستور تهیه اسلایس یخچالی

مرحله اول

برای تهیه اسلایس یخچالی مجلسی در ابتدای کار، پودر ژله را درون یک کاسه می ریزیم. آب جوش را به آن اضافه می کنیم. مخلوط می کنیم تا کمی پودر ژله حل شود. سپس روی بخار کتری در حال جوش قرار می دهیم تا پودر ژله کامل حل شود و شفاف شود.

مرحله دوم

سپس کاسه حاوی ژله را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا سرد و کمی نیم بند شود. یک قابلمه را بر می داریم. کره نرم شده را درون آن می ریزیم. سپس شیر را اضافه می کنیم. به آرامی مخلوط کرده تا یکدست شود.

مرحله سوم

در ظرف دیگر، آرد و شکر را با هم مخلوط می کنیم. سپس به شیر اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در این حالت آرد گلوله نمی شود. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا کرم غلیظ شود و بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله چهارم

به جای آرد می توان نشاسته ذرت اضافه کرد. وقتی مایه جوشید و غلیظ شد، خامه را اضافه می کنیم. در این مرحله می توان گلاب یا وانیل یا زعفران و یا کاکائو اضافه می کنیم. یک قالب مربع (به طول ضلع ۱۸ سانتی متر) یا مستطیل (به ابعاد ۱۵ در ۲۰) بر می داریم.

مرحله پنجم

کف و دیواره ظرف را کمی خیس می کنیم و کف آن را نایلون می کشیم. سپس کف ظرف را یک ردیف بیسکوئیت پتی بور می چینیم. سپس یک لایه از کرم گرم را روی آن می ریزیم و پخش می کنیم. لایه بعدی دوباره بیسکوییت پتی بور می چینیم.

مرحله ششم

لایه لایه مواد کرمی و بیسکوئیت را می چینیم تا مواد تمام شود. روی آخرین لایه باید کرم باشد. موز ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و روی کرم قرار می دهیم. در آخر ژله نیم بند شده را روی موز ها می ریزیم و صاف می کنیم.

مرحله هفتم

سپس قالب را حدود ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا اسلایس به طور کامل خودش را بگیرد. دسر را از یخچال بیرون می آوریم. با نوک چاقو، مواد را آزاد کرده و از قالب جدا می کنیم و به صورت دلخواه برش می زنیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید برای کرم ایلاس یخچالی هر گونه کرم یا پودینگ و کاسترد را به سلیقه خود می توان جایگزین کرد. اما کرم باید غلیظ باشد تا رد قاشق روی آن بماند. به جای موز می توان هر میوه و ژله آن را استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 3 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.