طرز تهیه نان پرانا روغنی خوشمزه و سنتی مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان پرانا

طرز تهیه نان پرانا روغنی خوشمزه برای صبحانه

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان پرانا یک نان تابه ای است که در کمی روغن سرخ می شود. درون این نان از زنیان یا رازیانه استفاده شده است که علاوه بر طعم خوبی که به نان می دهد، خواص زیادی نیز دارد. این نان را می توان با انواع خوراک و غذاهای نانی و املت سرو نمود. برای مشاهده کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پرانا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پرانا
آرد نانوایی سبوس دار یا معمولی۶ پیمانه
خمیر مایه۲ قاشق چای خوری
روغن حیوانی یا جامد۲ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
زنیان یا رازیانه۱ قاشق چای خوری
آب ولرمبه مقدار لازم
شکر۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه نان پرانا

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه و روغنی پرانا در ابتدای کار، درون نصف لیوان آب ولرم، شکر و خمیر مایه را اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم و در لیوان را می بندیم تا به عمل آید. حدود ۱۰ دقیقه بعد که خمیر مایه کامل پف کرد، یک کاسه بر می داریم.

مرحله دوم

سپس خمیر مایه و نمک و زنیان یا رازیانه (هر کدام نبود مشکلی ندارد) اضافه می کنیم. در ادامه آرد را به آن اضافه کرده و سپس کم کم آب ولرم را اضافه می کنیم تا یک خمیر منسجمی و کاملا یکدست بدست آید که به دست نمی چسبد.

مرحله سوم

خمیر را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز می دهیم تا یک خمیر نرم و لطیفی بدست آید. سپس درون کاسه می گذاریم و روی آن را می پوشانیم و ۴۵ دقیقه استراحت می دهیم تا بعمل آید. بعد از ۴۵ دقیقه پف خمیر را با دست می گیریم.

مرحله چهارم

خمیر را به چانه هایی اندازه نارنگی تقسیم می کنیم. روی سطح کار را آرد پاشی کرده و چانه ها را با وردنه باز می کنیم. روی خمیر باز شده روغن حیوانی می مالیم. سپس از وسط برش می زنیم و خمیر را می پیچیم و مجدد به شکل چانه در می آوریم.

مرحله پنجم

در این مرحله بقیه چانه ها را نیز به همین شکل در می آوریم. سپس مجدد کمی استراحت می دهیم. در ادامه چانه ها را با وردنه گرد پهن می کمیم. یک تابه را روی شعله متوسط قرار می دهیم تا گرم شود. خمیر را درون تابه می پزیم.

مرحله ششم

زیر آن که طلایی شد، طرف دیگر آن را نیز می پزیم. اندازه نصف قاشق روغن دور تا دور نان می ریزیم تا سرخ شود. می توان روغن بیشتری اضافه کرد ولی نان چرب تر می شود. این نان را می توان با هر نوع خوراک و غذایی مانند املت سرو کرد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 15 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پیروک سیب خامه ای خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه پیروک سیب خامه ای خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه پیروک سیب خامه ای پیرومک سیب خامه ای یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیروک …

طرز تهیه کاپ کیک بلک فارست شیک و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کاپ کیک بلک فارست شیک و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کاپ کیک بلک فارست کاپ کیک بلک فارست یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لاکچری است که از آن به عنوان پذیرایی در مهمانی ها استفاده می شود، برای …

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای خوشمزه با روکش شکلاتی

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای خوشمزه با روکش شکلاتی

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای شیرینی‌ نسکافه ای، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.