طرز تهیه نان لبنانی خوشمزه و ساده تابه ای بدون فر در منزل

طرز تهیه نان لبنانی

طرز تهیه نان لبنانی شاورما شف طیبه دستگاه پخت نان لبنانی شاورما xvc jidi khk ah vlh

نان لبنانی یکی از انواع نان های خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور لبنان می باشد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان لبنانی
آرد نان۳ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
شیر ولرم۱ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت نان لبنانی

مرحله اول

برای تهیه نان لبنانی خوشمزه ابتدا شیر ولرم را به همراه خمیر مایه فوری و شکر داخل یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم، سپس درب کاسه را می گذاریم و به مدت ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه حباب بزند و فعال شود.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را الک می کنیم و به همراه نمک داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم. در ادامه خمیر مایه عمل آمده را نیز به کاسه اضافه می کنیم و با قاشق چوبی چند دقیقه مواد را با هم مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم

در صورتی که خمیر خشک بود، می توانیم کمی آب اضافه کنیم تا خمیر لطیف و یکدست به دست بیاید. در ادامه خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم و روغن را به خمیر اضافه می کنیم و چند دقیقه با دست ورز می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر را به خوبی ورز دادیمف یک کاسه بزرگ را با روغن چرب می کنیم و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یک جای گرم و تاریک قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم و کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی ان گرفته شود، سپس خمیر را به تکه های ۸۰ تا ۱۰۰ گرمی تقسیم می کنیم و هر قسمت را چونه می گیریم و روی میز کار می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی چونه ها را با با یک پارچه تمیز می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم تا داغ شود، سپس چونه ها را با وردنه باز می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه خمیر باز شده را درون تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم هر طرف نان به مدت ۴۵ ثانیه یا یک دقیقه بپزد. در زمان پخت نان ها به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل اینکه نان ها نازک هستند بهتر است خیلی زیاد روی حرارت نمانند چون خشک می شوند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 14 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/mojezeyechashni

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.