طرز تهیه نان نارگیلی خانگی خوشمزه و مخصوص به روش یزدی

طرز تهیه نان نارگیلی

طرز تهیه نان نارگیلی خانم گلاور خانم احدی بدون فر خوشمزه یزدی خانگی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. و گاهی روی نان را از مواد مختلف پوشش می دهند. این نان به صورت دو لایه تهیه می شود. لایه زیر که همان لایه پایه است، خمیر نان است که با پودر نارگیل تهیه می شود. روی نان نیز از سفیده تخم مرغ و پودر نارگیل تشکیل می شود که بافت ترد و شکننده ای را روی نان ایجاد می کند. در این دستور، نان در قالب مافین تهیه می شود. این نان را می توان به عنوان صبحانه یا عصرانه در کنار چای و قهوه سرو نمود. از آن جا که پودر نارگیل درون آن به کار رفته است، این نان بسیار مقوی و مفید است.

مواد لازم نان نارگیلی
آرد۲ لیوان
شکر۵ قاشق سوپ خوری
کره۴۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر نارگیل۲ قاشق غذا خوری
شیرنصف پیمانه
وانیلنصف قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
خمیر مایه۱ قاشق مربا خوری
شکر۱ قاشق مربا خوری
مواد رویه
پودر نارگیلنصف پیمانه
شکریک سوم پیمانه
روغن مایع۲ قاشق سوپ خوری
سفیده تخم مرغ۱ عدد
وانیلکمی
آبلیمو۱ قاشق چای خوری

دستور پخت نان نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه نان نارگیلی ابتدا یک قابلمه بر می داریم. پودر نارگیل و شکر و روغن مایع و سفیده تخم مرغ را درون آن می ریزیم و هم می زنیم تا به خوبی مخلوط شود. سپس آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و ۱۵ دقیقه مرتب هم می زنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که نباید مواد بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و وانیل و آبلیمو را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. یک کاسه کوچک بر می داریم. شکر و خمیر مایه فوری و شیر ولرم را به آن اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس به آن استراحت می دهیم تا پف کند. در یک کاسه بزرگ دیگر، تخم مرغ و پودر نارگیل و شکر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس وانیل و بکینگ پودر را اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه عمل آمده خمیر مایه را به مایه تخم مرغی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس آرد را الک کرده و کم کم به مایه اضافه می کنیم تا خمیر جمع شود. سپس کره که به دمای محیط رسیده است را کم کم به خمیر اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس به آرامی ورز می دهیم تا به خورد خمیر برود. آرد را نباید زیاد اضافه کرد. با ورز دادن چسبندگی خمیر را کم می کنیم. خمیر را داخل یک کاسه گذاشته و روی آن را با سلفون می پوشانیم و استراحت می دهیم.

مرحله ششم

بعد از حدود یک تا یک و نیم ساعت که خمیر استراحت کرد، سلفون را بر می داریم. پف خمیر را با دست می گیریم. قالب مافین را با کره چرب می کنیم. خمیر را به اندازه دو سوم قالب بر می داریم و درون قالب مافین قرار می دهیم.

مرحله هفتم

روی خمیر را با مواد رویه که در مرحله اول تهیه کرده ایم، پر می کنیم. سپس درون فری که از قبل گرم شده است با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا نان پخته شود. سپس دو دقیقه هم گریل فر را روشن می کنیم تا روی مافین ها طلایی شود.

مرحله هشتم

اگر قالب مافین موجود نبود، می توان خمیر را در هر قالبی پهن کرد. سپس روی آن را فرو رفتگی ایجاد می کنیم و مواد رویه را روی خمیر می ریزیم. سپس با زرده و شیر و زعفران روی آن را رومال کرده و داخل فر قرار می دهیم. بعد از پخت نیز روی نان ها را عسل می ریزیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 9 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان شیرین اتریشی خوشمزه مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان شیرین اتریشی خوشمزه مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان شیرین اتریشی نان شیرین اتریشی یکی از انواع نان های کشور اتریش است که معمولا برای صبحانه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه کرپ کیک خوشمزه و مخصوص با طعم شکلاتی

طرز تهیه کرپ کیک خوشمزه و مخصوص با طعم شکلاتی

طرز تهیه کرپ کیک کرپ کیک یک دسر بسیار خوشمزه است که از دولایه کرپ و کرم تهیه شده است و روی آن را با شیر شکلات تزیین می کنند. این کرپ …

طرز تهیه باسلوق ساوه خوشمزه و مخصوص با شیره انگور

طرز تهیه باسلوق ساوه خوشمزه و مخصوص با شیره انگور

طرز تهیه باسلوق ساوه باسلوق ساوه یکی از انواع شیرینی ها سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با شیره انگور و گردو درست می شود. این شیرینی خوشمزه همانطور که از …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.