طرز تهیه کیک اسفنجی با روکش گیلاس خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک اسفنجی با روکش گیلاس

طرز تهیه کیک اسفنجی با روکش گیلاس

کیک اسفنجی با روکش گیلاس، به صورت سه لایه تهیه می شود. لایه اول کیک اسفنجی است. لایه دوم کرم سفید است که روی کیک داده می شود و همراه کیک پخته می شود. لایه سوم سس گیلاس است که به صورت ژله پوششی روی سطح کرم را می گیرد. این کیک نیاز به تزیین خاصی ندارد و بی نهایت خوشمزه و شیک است و به راحتی تهیه می شود. این کیک را می توان به عنوان عصرانه در کنار چای یا قهوه سرو نمود. همچنین این کیک جزو کیک های کافی شاپی محسوب می شود. که می تواند در منوی کافی شاپ ها اضافه شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفنجی با روکش گیلاس در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک اسفنجی با روکش گیلاس
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان به اندازه یک سانت کمتر
روغن مایع۱ لیوان
آرد۲ لیوان
وانیل شکری۲ پاکت معادل ۵ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری سر پر
مواد لازم برای کرم سفید
نشاسته ذرت یا گندم۷۵ گرم
شیر۷۵۰ میلی لیتر یا ۳ لیوان
شکر۱۵۰ گرم معادل یک لیوان یک سانت کمتر
خامه ترش یا پنیر خامه ای یا پنیر لبنه۶۰۰ گرم
وانیل شکری۱ پاکت معادل ۵ گرم
کمپوت گیلاس۱ شیشه بزرگ معادل ۱ کاسه پر گیلاس یا آلبالو
مواد لازم برای سس گیلاس
شکر۴ قاشق غذا خوری
آب گیلاس یا آب کنسرو۵۰۰ میلی لیتر
پوشش ژله ای (tortenguss)۲ پاکت یا ۲ قاشق غذا خوری سر صاف نشاسته ذرت

طرز تهیه کیک اسفنجی با روکش گیلاس

مرحله اول

برای تهیه کیک اسفنجی خوشمزه با روکش گیلاس در ابتدای کار، کرم سفید را تهیه می کنیم. برای این کار، یک قابلمه برداشته و شیر و شکر و نشاسته یا پودینگ بدون شکر و وانیل را درون قابلمه می ریزیم. با همزن دستی آن را می زنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

روی حرارت مدام بهم می زنیم تا مواد به قوام آید. سپس از روی حرارت برداشته و روی آن را سلفون می کشیم. سلفون را طوری روی کرم می کشیم. که با سطح کرم تماس داشته باشد و جلوی بسته شدن روی کرم را بگیرد. کرم را کنار می گذاریم تا خنک شود.

طرز تهیه کیک اسفنجی با روکش گیلاس

حال به درست کردن مواد کیک می پردازیم. برای این کار یک کاسه بزرگ برداشته و تخم مرغ و شکر و وانیل را درون آن می ریزیم و خوب هم می زنیم تا رنگ آن روشن شود. سپس روغن را به آن اضافه می کنیم و تا حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

آرد و بکینگ پودر را به مواد اضافه کرده و هم می زنیم. یک قالب را چرب کرده و مواد را داخل قالب کمی گودی می ریزیم و در فر گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا به مدت ۱۵ دقیقه بپزد. کیک را از فر بیرون می آوریم اما فر را خاموش نمی کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به کرم خنک شده خامه ترش یا پنیر لبنه اضافه کرده و با همزن برقی می زنیم تا با هم به خوبی یکدست شوند. در ادامه کرم را به صورت یکدست روی کیک ریخته و روی آن را به صورت کاملا یکدست صاف می کنیم.

طرز تهیه کیک اسفنجی با روکش گیلاس

از آلبالو یا گیلاس هایی که آب آن ها گرفته شده است روی کرم می چینیم و کیک را ۱۵ دقیقه دیگر درون فر قرار می دهیم تا بپزد. سپس از فر خارج می کنیم. یک قابلمه برداشته و آّب گیلاس یا آلبالو و شکر را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نشاسته یا پودر پوششی ژله را به آن اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا بپزد. سپس روی تمام سطح کیک می ریزیم و ۱ روز یا حداقل چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ببندد. سپس از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 8 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.