طرز تهیه نان مرمر نوتلایی خوشمزه و مخصوص برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان مرمر نوتلایی

طرز تهیه نان مرمر نوتلایی , دستور پخت نان مرمر نوتلایی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان مرمر نوتلایی نان حجیم است که فیلینگ آن نوتلا یا شکلات صبحانه و عسل و مربا است. این نان شکل خاصی دارد که آن را زیبا و پرطرفدار می کند. این نان را به عنوان صبحانه کامل یا عضرانه کنار چای یا قهوه می توان سرو نمود. در این نان از مخمر استفاده شده است که هضم آن را آسان می کند. این نان نیازی به تزیین ندارد و بسیار زیبا است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان مرمر نوتلایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان مرمر نوتلایی
تخم مرغ۱ عدد
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره به دمای محیط رسیده۶۰ گرم
آرد۴۶۰ گرم
شکر۵۰ گرم
مخمر فوری۱۲ گرم
قهوه۱ قاشق چای خوری معادل ۵ گرم
شیر گرم۲۵۰ میلی لیتر
نوتلا۱۵۰ گرم
عسل۳ الی ۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان مرمر نوتلایی

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه و مخصوص مرمر با طعم نوتلایی در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و مخمر را درون کاسه می ریزیم. ۱ قاشق غذا خوری از شکر را به آن اضافه می کنیم وروی آن شیر ولرم می ریزیم تا به عمل آید.

مرحله دوم

در این مرحله در یک کاسه دیگر، همه مواد به جز آرد و کره را با هم مخلوط می کنیم. سپس خمیر مایه را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. آرد را کم کم اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا یک خمیر نرم و یکدستی ایجاد شود.

مرحله سوم

حدود ۵ تا ۸ دقیقه طول می کشد تا خمیر به حالت الاستیکی در آید. سپس کره را کم کم اضافه می کنیم و با همزن ورز می دهیم. یک کاسه را چرب کرده و خمیر را درون آن می گذاریم و ۱ شب در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

این استراحت لازم است و حتما باید به خمیر استراحت داده شود. روز بعد خمیر را بیرون آورده و پف آن را با دست می گیریم. سپس سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را ورز می دهیم و با وردنه به صورت یک مستطیل به طول و عرض ۴۰ در ۶۰ سانتی متر باز می کنیم.

مرحله پنجم

نوتلا یا شکلات صبحانه را کمی گرم کرده و روی سطح می مالیم و مجدد خمیر را تا می کنیم. دوباره روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را باز می کنیم. این بار حدود ۲۵ در ۳۵ در آید. سپس نوارهای دو سانتی برش می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله کف سینی فر را به طور کامل کاغذ روغنی پهن می کنیم و با روغن چرب می کنیم نوار ها را می تابانیم و با فاصله در سینی فر می چینیم. در فر گرم با درجه ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا به مدت ۱۵ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

نان نباید خشک شود و باید قابلیت رول کردن را داشته باشد. نان را روی یک کاغذ روغنی تییز برگردانده و روی آن را عسل یا مربای گرم شده می مالیم که حکم چسب را دارد. سپس نان را رول می کینم و ۴ تا ۵ ساعت استراحت داده و بعد برش می زنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 8 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.