طرز تهیه مرغ حلزونی با سس آلبالو خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه مرغ حلزونی با سس آلبالو

طرز تهیه مرغ حلزونی با سس آلبالو , دستور پخت مرغ حلزونی با سس آلبالو

این غذا به عنوان یک نوع جوجه کباب تابه ای بسیار زیبا، خاص و خوشمزه می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این غذا فیله های مرغ به صورت حلزونی پیچیده و در تابه کباب می شود و با سس آلبالوی غلیظ و ترش سرو می شود. این غذا بسیار زیبا و خوشمزه و خوشرنگ است که می توان در مهمانی ها به عنوان یک غذای شیک مورد استفاده قرار داد. فیله های مرغ بافت نرمی دارند که در کنار آلبالو و رب انار این بافت نرم تر و خوشمزه تر می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ حلزونی با سس آلبالو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۴۰۰ گرم
نمک و فلفل قرمزبه مقدار لازم
زعفران دم کشیده۲ قاشق غذا خوری
پودر سیربه مقدار لازم
آلبالو۱ لیوان
رب انار ملس۲ قاشق غذا خوری
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل قرمزبه مقدار لازم
زردچوبه و دارچینبه مقدار لازم
شکر در صورت نیاز۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مرغ حلزونی با سس آلبالو

مرحله اول

برای تهیه مرغ خوشمزه حلزونی با سس آلبالو در ابتدای کار، فیله مرغ را با گوشت کوب کمی صاف می کنیم و کمی می کوبیم تا کمی پهن تر شود. زیاد نباید نازک شود. سپس با توجه به بزرگی آن، از طول برش می زنیم و به دو یا سه قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تکه های گوشت مرغ خرد شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مقداری نمک و فلفل قرمز و زعفران و پودر سیر به کاسه اضافه کرده و با دست مواد را ترکیب می کنیم تا گوشت مرغ به خوبی طعم دار شود.

مرحله سوم

روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و چند ساعت به آن استراحت می دهیم. بعد از این که مرغ ها مزه دار شد و طعم ادویه ها را به خود گرفت، دو یا سه دور دور خود می پیچانیم و رول می کنیم. سپس با سیخ چوبی آن را ثابت کرده و فرم می دهیم.

مرحله چهارم

یک تابه را برداشته و درون آن روغن می ریزیم. سیخ ها را درون تابه می چینیم و حرارت آن را کم می کنیم و در تابه را می بندیم تا فیله ها پخته شود. فیله ها کمی آب می اندازد و پخته می شود. وقتی آب جذب شد، دو طرف فیله ها را سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله وقتی که فیله ها به طور کامل سرخ شد و خوشرنگ شد، حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم. در این مرحله به تهیه سس آلبالو می پردازیم. برای این منظور آلبالو ها را با این روش هسته می گیریم و درون غذا ساز می ریزیم.

مرحله ششم

سپس کمی رب انار ملس یا شیرین را با آن مخلوط کرده و میکس می کنیم. در ادامه یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. پیاز ها را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم تا تفت بخورد و سبک و طلایی شود.

مرحله هفتم

زردچوبه و فلفل قرمز و دارچین و نمک را به آن اضافه می کنیم. کمی که ادویه ها با پیاز تفت خورد، مخلوط میکس شده آلبالو را به پیاز اضافه کرده و یک تفت دو سه دقیقه ای می دهیم. کمی آب جوش به آن اضافه کرده و می گذاریم تا بپزد.

مرحله هشتم

اگر خیلی ترش بود می توان دو قاشق شکر به آن اضافه کرد. در ادامه حرارت را کم می کنیم تا سس بجوشد و غلیظ شود. سپس مرغ ها را به آن اضافه کرده و وقتی مزه دار شد، در ظرف مناسب سرو می کشیم و با برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 11 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.