طرز تهیه ته چین آلبالو مجلسی و خوشمزه خانگی با مرغ

طرز تهیه ته چین آلبالو

طرز تهیه ته چین آلبالو پلو با مرغ مجلسی

ته چین یک غذای سنتی و مجلسی است که از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است و جزو غذاهای اصیل ایرانی به شمار می آید. ته چین مرغ و آلبالو نیز یک نوع ته چین شیک و مجلسی است که می توان در قالب های تک نفره تهیه و در فر طبخ نمود. این ته چین خوشمزه را می توان مانند آلبالو پلو در مهمانی ها و جشن ها و به صورت فینگر فود نیز تهیه نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین آلبالو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ایرانی خشک۳ پیمانه
آلبالو پاک نکرده۵۰۰ گرم
سینه مرغ۴۰۰ گرم
شکر۱۲۰ گرم
زرده تخم مرغ۴ عدد
ماست چکیده سنتی۳۰۰ گرم
روغن آفتابگردان و روغن گیاهیسه چهارم پیمانه
زعفران دم شده۳ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم
مواد مرینت مرغ
آب لیمو تازه۱ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه ته چین آلبالو

مرحله اول

برای تهیه ته چین خوشمزه آلبالو در ابتدای کار، مرغ را به صورت تکه های کوچک برش می دهیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم. آبلیمو و فلفل سیاه و نمک و پودر سیر به آن می زنیم و حدود نیم ساعت درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند و مزه ها به خورد مرغ برود.

مرحله دوم

در این مرحله  یک قابلمه برداشته و آلبالو های هسته گرفته را با شکر درون قابلمه می ریزیم و می گذاریم روی حرارت. وقتی آلبالو ها آب انداخت و کمی جوشید، آن را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله سوم

سپس مرغ ها را درون آن تفت می دهیم تا پخته و سرخ شود. ابتدا برنج را از ۱ ساعت قبل شسته و با آب و نمک خیس می کنیم. یک قابلمه بزرگ برداشته و چهار برابر برنج آب می ریزیم و روی شعله گاز قرار می دهیم تا به جوش آید.

مرحله چهارم

سپس آب برنج را خالی کرده و برنج را همراه با مقداری نمک درون آب در حال جوش می ریزیم تا بجوشد و نیم پز شود. برنج را داخل آبکش ریخته تا آب آن کامل خارج شود و کنار می گذاریم. یک کاسه بزرگ برداشته و تخم مرغ ها را با روغن مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

سپس زعفران و ماست را اضافه کرده و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس برنج را کم کم به مایه اضافه می کنیم تا مواد کامل، برنج را پوشش دهد. یک ظرف مناسب فر را برداشته و کف آن کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس برنج مخلوط با مواد ته چین را ته ظرف می ریزیم و با قاشق آنرا به صورت یکدست فشرده و صاف می کنیم. در ادامه مرغ ها و آلبالو را روی برنج به صورت یکدست می ریزیم و پخش می کنیم. سپس یک لایه دیگر برنج روی آن قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا با قاشق کامل پهن کرده و فشرده می کنیم. سپس درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت قرار می دهیم تا بپزد. سپس از فر خارج کرده و بر می گردانیم و کاغذ روغنی را از روی آن بر می داریم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 23 اردیبهشت 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پنکیک داچ بیبی خوشمزه و مخصوص به روش آلمانی

طرز تهیه پنکیک داچ بیبی خوشمزه و مخصوص به روش آلمانی

طرز تهیه پنکیک داچ بیبی پنکیک عضوی جذاب و محبوب در بین انواع صبحانه است. مدل های بسیار زیاد پنکیک ها و تنوعی که میتوان در تزیین یا سرو آن ها ایجاد …

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی ساده و خوشمزه رستورانی با قارچ

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی ساده و خوشمزه رستورانی با قارچ

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی خوراک لوبیا چیتی یکی از محبوب ترین غذاهای فوری میان مردم جهان است که بیشتر به عنوان صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. محبوبیت خوراک لوبیا چیتی …

طرز تهیه آش شنگ خوشمزه و مخصوص به روش لرستانی

طرز تهیه آش شنگ خوشمزه و مخصوص به روش لرستانی

طرز تهیه آش شنگ آش یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که همیشه طرفداران زیادی دارد. یکی از انواع آش، آش شنگ است. این آش یک غذای سنتی مربوط به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.