روش های جدا کردن هسته آلبالو با انواع وسیله های ساده در خانه

جدا کردن هسته آلبالو

جدا کردن هسته آلبالو روش طرز نحوه

به راستی جدا کردن هسته آلبالو کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است. اگر روش صحیح جدا کردن هسته آلبالو را بلد نباشید، قطعا آلبالو یا له می‌ شود و یا خراب می‌ شود. مخصوصاً اگر بخواهید آلبالوها را در غذا استفاده کنید، باید حتماً روش صحیح جدا کردن هسته آلبالو را بلد باشید. نه تنها آلبالو بلکه برای جدا کردن هسته گیلاس و زیتون نیز روش های موثری وجود دارد. در ابتدای مقاله می خواهیم دو روش را که نه چندان جالب است، به شما توضیح دهیم. همچنین دلیل موثر نبودن این روش‌ها را هم به شما توضیح می دهیم.

روش های جدا کردن هسته آلبالو

اما پس از آن که روش‌های قدیمی را بررسی کردیم، روش بسیار راحت تر و سریع تری را برای جدا کردن هسته به شما آموزش می دهیم. بنابراین ما در اینجا یک مقایسه انجام می دهیم. هسته گیری آلبالو یکی از مشکلاتی است که ممکن است خیلی از بانوان خانه دار با آن درگیر باشند. به همین دلیل توصیه ما این است که این مقاله را از دست ندهید. در ابتدا می خواهیم به بررسی دو روش قدیمی تر درباره جدا کردن هسته آلبالو بپردازیم.

روش های قدیمی جدا کردن هسته آلبالو

خیلی از افراد از نی و بطری استفاده می‌ کنند. در این روش توجه داشته باشید که اندازه آلبالو و گیلاس حتماً باید هم اندازه با دهانه بطری ‌باشد. اگر آلبالو و گیلاس کوچکتر باشد، حتما داخل بطری میافتند. اگر هم بزرگتر باشند، ممکن است آلبالوها و گیلاس ها له شوند. از این رو این روش، روش بسیار جالبی برای جدا کردن هسته آلبالو و گیلاس نیست.

جدا کردن هسته آلبالو با سنجاق

در روش دوم بسیاری از افراد از سنجاق کاغذ یا سنجاق قفلی استفاده می کنند. این روش به این شکل است که سنجاق را از جایی که شاخه از آلبالو جدا می شود، فرو می کنند. سپس با فشار هسته آلبالو را از آن خارج می کنند. این روش نسبت به روش اول بهتر است. اما ممکن است تا قلق این کار را پیدا کنید، بسیاری از آلبالو ها له شوند. همچنین ممکن است سرعت کار بسیار پایین باشد. اما حالا پس از بررسی این روش ها متوجه شدید که روش های مناسبی برای جدا کردن هسته نیستند. حالا در ادامه بهتر است به سراغ بهترین روش جدا کردن هسته برویم.

بهترین روش جدا کردن هسته آلبالو

در روشی که الان می خواهیم به شما آموزش دهیم، تنها به یک نی شیشه ای احتیاج دارید. اما چرا نی شیشه ‌ای بهترین وسیله است؟ زیرا های نی های پلاستیکی خیلی سریع بر اثر کوچک ترین فشاری خراب و له می شوند .اما نی شیشه‌ ای قدرت بسیار بالایی دارد و در طی هسته گیری آلبالو سالم باقی می‌ماند. ابتدا باید از جایی که شاخه از آلبالو جدا شده است، نی را وارد کنید. سپس با فشار کمی می توانید هسته آلبالو به راحتی از آن خارج کنید. با این روش می توانید در طی نیم ساعت حدود یک کیلو آلبالو را هسته گیری کنید. البته این بستگی به سرعت عمل خودتان هم دارد. به طور کلی نیم ساعت یک زمان معمولی برای انجام این کار است.

موارد استفاده از آلبالو

از آلبالو می توانید برای تهیه مربای آلبالو، شربت آلبالو، آلبالو پلو و حتی دمنوش آلبالو نیز استفاده کنید. با این روش که برای جدا کردن هسته را به شما آموزش دادیم به راحتی می توانید این موارد را درست کنید و لذت ببرید. هرچه آلبالوها بیشتر شکل خود را حفظ کنند، در زیبایی غذاها و دسرها تاثیر بیشتری دارند. بنابراین حتماً آخرین روشی را که به شما آموزش داده ایم، استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید ما در این مقاله سعی کردیم بهترین روش جدا کردن هسته های این میوه را به شما آموزش دهیم. برای جدا کردن هسته گیلاس و زیتون هم می توانید از نی شیشه ای استفاده کنید. به جز آن یکسری دستگاه ‌های هسته گیر هم وجود دارند که کارتان را بسیار آسان تر و سریع تر می کنند. این دستگاه ها در اندازه ها و شکل های متفاوتی وجود دارند و قیمت‌ های هرکدام هم متفاوت است. شما می توانید از این دستگاه‌های هسته گیر هم استفاده کنید.

جدا کردن هسته آلبالو با لوله خودکار

در هر صورت می توانید از هر روشی که راحت تر هستید، استفاده کنید. حتی در این روشی که ما آموزش دادیم، می توانید از لوله ی خودکار هم استفاده کنید. البته کامل باید آن را بشویید و ضد عفونی کنید. اگر به نی شیشه ای دسترسی نداشتید، لوله خودکار هم گزینه مناسبی است. امیدواریم که این آموزش ها برای شما مفید بوده باشند و از آنها لذت برده باشید.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 23 اردیبهشت 1400
مطالب مرتبط
روش نگهداری سوسیس و زمان نگهداری سوسیس در یخچال و فریزر

روش نگهداری سوسیس و زمان نگهداری سوسیس در یخچال و فریزر

روش نگهداری سوسیس در خانه بدون شک سوسیس یکی از خوشمزه ترین غذاها و شاید مضر ترین غذا در جهان باشد. اما هر چقدر هم مضر باشد، انسان ها نمی توانند از …

چند روش برای رفع تندی انواع غذا و متعادل شدن طعم غذا

چند روش برای رفع تندی انواع غذا و متعادل شدن طعم غذا

رفع تندی غذا غذاهای تند، در همه جای دنیا طرفداران خودش را دارد. به همراه بسیاری از غذاها نیز، انواع سس تند سرو می شود. اما گاهی وقت ها ممکن است غذای …

روش خشک کردن گوجه سبز برای نگهداری طولانی مدت

روش خشک کردن گوجه سبز برای نگهداری طولانی مدت

روش خشک کردن گوجه سبز امروزه با توجه به افزایش قیمت‌ها و نیاز به استفاده بهینه از محصولات کشاورزی، روش‌های مختلفی برای نگهداری طولانی مدت محصولات وجود دارد. یکی از این روش‌ها، …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.