طرز تهیه کیک سه رنگ خوشمزه و مخصوص به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک سه رنگ

طرز تهیه کیک سه رنگ زعفرانی و کاکائویی کیک چند رنگ زبرا سه رنگ سه لایه

کیک سه رنگ، یک کیک زبرا است که با نسکافه و پودر کاکائو طعم دار می شود. این کیک یک کیک خاص است که نیاز به تزیین زیادی ندارد و با شکلات ذوب شده و پودر پسته تزیین می شود. این کیک را می توان به عنوان کیک عصرانه یا کیک های کافی شاپی تهیه نمود. این کیک ظاهر زیبا و طعم متفاوتی دارد و می توان به عنوان دسر یا شیرینی جهت پذیرایی در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سه رنگ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سه رنگ
تخم مرغ۵ عدد
شیر۱ لیوان
شکریک و نیم لیوان سر خالی
روغندو سوم لیوان
آرد سفیددو و نیم لیوان سر خالی
وانیلنصف قاشق چای خوری
بکینگ پودردو و نیم قاشق چای خوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذا خوری
پودر نسکافه۲ قاشق غذا خوری
آب جوش برای باز کردن نسکافهدو و نیم قاشق غذا خوری
آب جوش برای باز کردن کاکائودو و نیم قاشق غذا خوری
نمکیک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک سه رنگ

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه و ساده به صورت سه رنگ در ابتدای کار دو کاسه برداشته و سفیده و زرده را از هم جدا می کنیم. به سفیده یک سوم از شکر دستور را اضافه کرده و با همزن می زنیم تا پف کند و فرم بگیرد. سپس درون یخچال می گذاریم تا بقیه مواد آماده شود.

مرحله دوم

به زرده بقیه شکر و وانیل را اضافه کرده با همزن می زنیم تا سفید رنگ و کشدار شود. در ادامه شیر و روغن را اضافه کرده و با همزن در حد مخلوط شدن می زنیم. آرد و نمک و بکینگ پودر را سه بار الک می کنیم و به مواد کم کم اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا یک دست شود. سپس سفیده را در سه مرحله به مواد اضافه کرده و به آرامی در یک جهت، مخلوط می کنیم. در ادامه پودر کاکائو را با آب جوش مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله چهارم

پودر نسکافه هم جدا گانه با آب جوش مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. مواد را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم. به یک قسمت کاکائو حل شده و به یک قسمت نسکافه اضافه می کنیم. قسمت آخر هم می گذاریم ساده بماند.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را با کره چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. سپس اول یک ملاقه از مواد ساده ، یک ملاقه از مواد نسکافه ای و در آخر یک ملاقه از مواد کاکائویی می ریزیم. همین کار را انقدر ادامه می دهیم تا مواد تمام شود.

مرحله ششم

حالا قالب را درون فری که از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به خوبی گرم کرده ایم، قرار می دهیم و اجازه می دهیم در طبقه وسط فر، به مدت ۵۰ دقیقه بپزد. وقتی کیک پخت، آن را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله هفتم

سپس کسیک را به آرامی از قالب خارج می کنیم. شکلات را درون یک کاسه می ریزیم. کمی روغن به آن اضافه کرده و روی بخار کتری قرار می دهیم تا کامل ذوب شود. سپس مواد را روی کل کیک می ریزیم و با پودر پسته تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 5 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی کیک کدو حلوایی شکلاتی یکی از انواع کیک های محبوب در شب یلدا است که با ترکیبات متنوعی درست می شود. در ترکیبات این کیک خوشمزه …

طرز تهیه کوکی شربتی خوشمزه و مخصوص با طعم کاکائویی

طرز تهیه کوکی شربتی خوشمزه و مخصوص با طعم کاکائویی

طرز تهیه کوکی شربتی کوکی شربتی کاکائویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه کشور ترکیه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی شربتی در ادامه با سایت …

طرز تهیه تارت پاناکوتای رز و پسته مناسب پذیرایی در مهمانی

طرز تهیه تارت پاناکوتای رز و پسته مناسب پذیرایی در مهمانی

طرز تهیه تارت پاناکوتای رز و پسته تارت پاناکوتای رز و پسته یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لاکچری بین المللی است که برای مراسم های مهم تهیه می شود، برای …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.