طرز تهیه نان هزار لا کره ای خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه نان هزار لا کره ای

طرز تهیه نان هزار لا کره ای , دستور پخت نان هزار لا کره ای

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان هزار لا کره ای یک نان حجیم است که به صورت لایه ای طبخ می شود و بین لایه ها را از کره و روغن استفاده می شود. این نان در فر طبخ می شود و به عنوان پیش غذا یا در کنار سوپ و سالاد سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان هزار لا کره ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان هزار لا کره ای
آرد۱ کیلو گرم
شیر۲ لیوان
ماستنصف لیوان
نمکیک و نیم قاشق چای خوری
بکینگ پودر۲ قاشق مربا خوری
مواد بین لایه ها
کره۱۲۵ گرم
روغن مایعیک چهارم لیوان
تخم مرغ برای رومال۲ عدد

طرز تهیه نان هزار لا کره ای

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه با خمیر هزار لایه با طعم کره ای در ابتدای کار یک کاسه بزرگ بر می داریم. شیر و ماست و نمک را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس آرد و بکینگ پودر را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر لطیفی بدست آید.

مرحله دوم

خمیر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت می دهیم. خمیر که استراحت کرد به ۸ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و چانه می کنیم. روی سطح کار را آرد پاشی کرده و هر قسمت را با وردنه روی سطح کار خیلی نازک پهن می کنیم.

طرز تهیه نان هزار لا کره ای

در این مرحله هر چهار چانه برای یک نان استفاده می شود. در ادامه یک کاسه برداشته و کره را درون آن می ریزیم و روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم تا به روش بن ماری به صورت کامل ذوب شود. روغن را هم به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک لایه خمیر را برداشته و روی آن را با مخلوط روغن و کره با فرچه می مالیم. لایه خمیر دوم را روی آن قرار می دهیم. این کار را تا جایی ادامه می دهیم تا ۴ لایه روی هم قرار گیرد. روی لایه چهارم هم روغن می مالیم.

مرحله پنجم

سپس آن را از کنار رول می کنیم. و به صورت حلزون می پیچیم. یک سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس خمیر پیچیده شده را روی آن قرار داده و با دست یا وردنه خمیر را مجدد باز می کنیم.

طرز تهیه نان هزار لا کره ای

در این مرحله یک عدد تخم مرغ را روی نان شکسته و روی آن رومال می کنیم. برای هر نان یک تخم مرغ کافی است. در ادامه ۴ چانه دیگر را نیز مانند مراحل قبل درست کرده و یک نان دیگر تهیه می کنیم.

مرحله هفتم

فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس نان ها را در طبقه وسط فر گذاشته و حرارت را از بالا و پایین روشن می کنیم. وقتی نان ها پخته شد می توان چند دقیقه نیز گریل را روشن کرد تا روی نان برشته شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 23 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.