طرز تهیه تیرامیسوی توت فرنگی خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه تیرامیسوی توت فرنگی

طرز تهیه تیرامیسوی توت فرنگی , دستور تهیه تیرامیسوی توت فرنگی

تیرامیسو یک دسر ایتالیایی است که به صورت لایه ای با بیسکوییت مخصوص و کرم پنیر و خامه تهیه می شود. در تیرامیسو توت فرنگی از سس توت فرنگی و میوه توت فرنگی استفاده شده است. بیسکوییت مخصوص تیرامیسو، لیدی فینگر یا بیسکوییت انگشتی است اما می توان بیسکوییت پتی بور را نیز جایگزین آن کرد. تیرامیسو را در یک ظرف به صورت لایه ای تهیه می کنند و در همان ظرف یا به صورت برش هایی کوچک سرو می کنند. می توان تیرامیسو را در ظرف های کوچک به صورت یک نفره تهیه نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تیرامیسوی توت فرنگی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم تیرامیسوی توت فرنگی
زرده تخم مرغ۴ عدد
شکردو سوم لیوان
وانیلبه مقدار لازم
پنیر ماسکارپونه۲ بسته دویست گرمی
خامه۱ بسته دویست گرمی
شکر۳ قاشق غذا خوری
توت فرنکیبه میزان لازم برای تزیین
لیدی فینگر۱ بسته
پودر کاکائوبرای تزیین
مواد لازم برای شربت توت فرنگی
توت فرنگی۳۰۰ گرم
لیموی تازه۱ عدد
شکریک سوم لیوان

طرز تهیه تیرامیسوی توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه تیرامیسوی خوشمزه و مخصوص با طعم توت فرنگی در ابتدای کار، زرده و سفیده را جدا کرده و زرده را درون یک کاسه می ریزیم. در ادامه دو سوم لیوان شکر اضافه می کنیم. به خوبی مخلوط می کنیم تا شکر حل شود.

مرحله دوم

سپس کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا پخته و کرمی بشود. بعد از روی حرارت برداشته و می گذاریم خنک شود. سپس وانیل اضافه می کنیم و با همزن می زنیم. توت فرنگی را به صورت ورقه ای برش می دهیم.

مرحله سوم

نصف آن را برای تزیین کنار می گذاریم. نصف دیگر آن را داخل شربت استفاده می کنیم. برای تهیه شربت، چهار قاشق شکر و آبلیموی تازه را به توت فرنگی ها اضافه می کنیم. سپس با گوشت کوب برقی یا دستی آن را له می کنیم.

مرحله چهارم

برای تهیه کرم تیرامیسو، پنیر ماسکارپونه را با لیسک بافت آن را باز می کنیم. سپس مخلوط زرده تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم و کامل حل می کنیم. در یک کاسه دیگر، خامه و یک سوم لیوان شکر را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

سپس به کرم اضافه می کنیم و به صورت کامل مخلوط می کنیم تا به خوبی با هم ترکیب شوند. در ادامه کرم آماده شده داخل کیسه فریزر یا قیف یک با مصرف پر می کنیم. برای چیدمان ظرف، ردیف اول یک لایه کرم می ریزیم.

مرحله ششم

توت فرنگی ورقه ای را به دیواره ظرف می چسبانیم و سپس لیدی فینگر ها را در شربت توت فرنگی می غلتانیم و روی کرم می چینیم. یک مقدار از شربت را روی آن می ریزیم. سپس کرم را دوباره روی آن می ریزیم و این کار را انقدر تکرار می کنیم تا مواد تمام شود.

مرحله هفتم

در این مرحله ردیف آخر باید کرم ریخته شود. تیرامیسو را درون یخچال قرار می دهیم و استراحت می دهیم تا سه چهار ساعت بماند و خودش را بگیرد. سپس از یخچال خارج کرده و روی آن را با پودر کاکائو و توت فرنگی تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 18 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.