طرز تهیه کوفته گردو و رب انار خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه کوفته گردو و رب انار

طرز تهیه کوفته گردو و رب انار , دستور پخت کوفته گردو و رب انار

کوفته یکی از غذاهای اصیل ایرانی و ترکی است که با روش های مختلف و مواد مختلف تهیه می شود. یکی از این کوفته ها، کوفته گردو و رب انار است. این کوفته با گوشت چرخ کرده تهیه می شود و به عنوان خورش با برنج سرو و صرف می شود. مزه این خورش مشابه مزه فسنجان است که با گوشت چرخ کرده و گردو و رب انار تهیه می شود. این خورش خوشمزه و زیبا را می توان به عنوان غذای اصلی در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کوفته گردو و رب انار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
گردوی آسیاب شده۴ عدد
رب انار۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
نعناع خشکبه مقدار دلخواه
مواد برای سس کوفته
پیاز۱ عدد
گردو آسیاب شده۴ عدد
رب انار۲ قاشق غذا خوری
آب۳ لیوان
رب گوجه۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زرد چوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته گردو و رب انار

مرحله اول

برای تهیه کوفته خوشمزه در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و با رنده ریز رنده می کنیم. سپس آب آن را می گیریم و در یک کاسه به گوشت اضافه می کنیم. گردوی آسیاب شده و رب انار و نمک و فلفل و نعناع را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد کوفته را با هم مخلوط کرده و ورز می دهیم. سپس به اندازه گردو یا کمی بزرگتر از مواد برداشته و قلقلی درست می کنیم. در ادامه قلقلی ها را در یک بشقاب می چینیم و در یخچال به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم.

مرحله سوم

بعد از یک ساعت، یک ماهی تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. سپس کوفته ها را در آن سرخ می کنیم. روغن باید داغ باشد تا قلقلی ها سریع در روغن خودشان را بگیرند. در این حالت دیگر وا نمی رود.

مرحله چهارم

حالا سس کوفته را تهیه می کنیم. برای این کار پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت درشت رنده می کنیم. یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را به روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس به خوبی تفت می دهیم تا کمی طلایی شود. سپس گردو های اسیاب شده را به آن اضافه کرده و تفت م یدهیم. نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کرده و مجدد تفت می دهیم تا بوی ادویه آزاد شود. رب گوجه و رب انار را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس به خوبی تفت می دهیم تا رب ها سرخ شوند. می توان اصلا رب گوجه اضافه نکرد. وقتی رب ها به خوبی سرخ شده و رنگ باز کرد، آب را به آن اضافه کرده و درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم تا به جوش آید.

مرحله هفتم

وقتی سس به جوش آمد، کوفته های سرخ شده را به سس اضافه می کنیم. درب قابلمه را می گذاریم و ۴۰ دقیقه با حرارت کم اجازه می دهیم تا خورشت جا بیفتد. در اواخر پخت می توان ۱ قاشق غذا خوری شکر اضافه کرد که سلیقه ای است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 10 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.