طرز تهیه استیک بوقلمون خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه استیک بوقلمون

طرز تهیه استیک بوقلمون در خانه با سس قارچ

استیک یک غذای بین المللی است که در یک لایه گوشت روی گریل یا باربیکیو مانند کباب طبخ می شود. بوقلمون یکی از گوشت های سالم و خوشمزه ای است که به خاطر خاصیت و سلامت آن بین مردم طرفداران زیادی دارد. سینه بوقلمون یکی از قسمت های پر گوشت آن است که بسیار لطیف و خوشمزه است و به راحتی طبخ می شود. برای استیک بوقلمون از لایه های سینه بوقلمون استفاده می شود. در این دستور سینه بوقلمون به همراه سیر و قارچ و سس سویا طبخ می شود و در کنار سالاد سبزیجات سرو می گردد. این غذا به دلیل نداشتن روغن، می تواند یک غذای سالم و رژیمی باشد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه استیک بوقلمون در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سیر۴ حبه
نمک و فلفلبه مقدار کافی
سینه بوقلموننصف یک عدد
سویا سس۲ قاشق
آب لیمو تازه۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
خیار۱ عدد
گوجه۱ عدد کوچک
کاهو یا کلم سفیدبه مقدار دلخواه
قارچ۳ عدد
هویج۱ عدد کوچک
بروکلیچند گل

طرز تهیه استیک بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه استیک خوشمزه با گوشت بوقلمون در ابتدای کار، سینه بوقلمون را برداشته و به صورت خیلی باریک و لایه ای برش می زنیم. با این کار هم گوشت بوقلمون به راحتی پخته می شود و هم تمام گوشت به خوبی مزه دار می شود.

مرحله دوم

در این مرحله روی سینه بوقلمون را کمی نمک و فلفل می پاشیم. نمک را از میزان معمول کمتر می ریزیم چون این غذا سویا سس هم دارد که کمی نمک دارد. وقتی یک طرف بوقلمون ها را مزه دار کردیم از همان طرف درون یک تابه یا تابه گریل بدون روغن می چینیم.

مرحله سوم

سپس روی آن را هم با نمک و فلفل مزه دار می کنیم. تابه را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار می دهیم تا سینه های بوقلمون پخته و گریل شود. در این فاصله، سبزیجات را آماده می کنیم. خیار را شسته و به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

فلفل دلمه ای را هم شسته و تخم آن را خارج می کنیم و به صورت برش های نازک در می آوریم و کنار می گذاریم. گوجه را هم خلالی برش می زنیم. می توان از کاهو یا کلم سفید یا قرمز استفاده کرد. آن ها را به صورت نوارهای باریک برش می زنیم.

مرحله پنجم

کمی زیتون بدون هسته هم به مواد سالاد اضافه می کنیم و سبزیجات را کنار ظرف سرو قرار می دهیم. سینه های مرغ را برگردانده تا طرف دیگر آن نیز گریل شود. سیر ها را پوست کنده و له می کنیم و به بوقلمون ها اضافه می کنیم.

مرحله ششم

قارچ ها را هم درسته اضافه کرده و آب یک لیمو تازه درون تابه می ریزیم. سپس سویا سس اضافه می کنیم و کمی آب می ریزیم و درب تابه را می بندیم تا پخته شود. وقتی آب بوقلمون ها کشیده شد مدام بهم می زنیم تا دو طرف بوقلمون ها کبابی شود.

مرحله هفتم

سپس از تابه خارج کرده و در ظرف کنار سالاد سرو می کنیم. برای این که اطمینان حاصل کنیم که استیک ها پخته شده است می توان با چاقو آن را برش زد. اگر بین استیک گوشت صورتی وجود داشت هنوز کامل پخته نشده است ولی اگر تمام گوشت سفید شده بود پخته است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 4 اردیبهشت 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی، غذایی ساده و خوشمزه

طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی، غذایی ساده و خوشمزه

طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی در دنیای آشپزی، همواره به دنبال دستورهایی هستیم که هم طعم بی‌نظیری داشته باشند و هم از نظر ظاهری، چشم‌ها را خیره کنند. امروز در …

طرز تهیه هویج بیج خوشمزه و مخصوص یک املت ساده رشتی

طرز تهیه هویج بیج خوشمزه و مخصوص یک املت ساده رشتی

طرز تهیه هویج بیج هویج بیج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که در گذشته با دستورهای متنوعی تهیه می شده است. این غذای خوشمزه یکی از غذای بسیار …

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی خوشمزه و مقوی با عسل

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی خوشمزه و مقوی با عسل

طرز تهیه کره بادام زمینی کره بادام زمینی یکی از انواع کره های گیاهی است که علاوه بر طعم خوبش، بسیار مقوی می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.