طرز تهیه پلمبیر آناناس دسر خوشمزه و مخصوص با ژله و خامه

طرز تهیه پلمبیر آناناس

طرز تهیه پلمبیر آناناس , دسر پلمبیر آناناس با خامه

پلمبیر آناناس یک دسر معروف و خوشمزه است که به راحتی قابل تهیه است. این دسر بر پایه شیر و خامه است که با کمک پودر ژلاتین و پودر ژله آماده، سفت می شود. این دسر از مغزیجات مختلف تهیه می شود بنابراین دسر بسیار خوشمزه و در عین حال شیک و مجلسی است و برای سلامتی بسیار مقوی است. همچنین استفاده از کمپوت آناناس در این دسر، طعم خوبی به آن می دهد و خرده های آناناس در دسر نمایان است. این دسر را می توان در قالب های تک نفره تهیه کرد یا موقع سرو، برش زد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه پلمبیر آناناس در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پلمبیر آناناس
پودر ژلاتینیک و نیم قاشق غذا خوری
پودر ژله آناناس۱ بسته
خامه فرم گرفته۱ لیوان
بستنی وانیلی شل شده۱ استکان
کمپوت آناناس۱ استکان
گردوی خرد شده۲ قاشق غذا خوری
پسته خرد شده۲ قاشق غذاخوری
شکر۴ قاشق غذا خوری
انواع مغز خرد شدهبه دلخواه

طرز تهیه پلمبیر آناناس

مرحله اول

برای تهیه پلمبیر آناناس به روش مجلسی در ابتدای کار، پودر ژلاتین را درون یک کاسه می ریزیم. سپس پودر ژله آناناس را به آن اضافه کرده و در آب کمپوت آناناس حل می کنیم. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا کاملا حل شود.

مرحله دوم

سپس کنار می گذاریم تا خنک شود. بستنی وانیلی را بیرون از یخچال می گذاریم تا به خوبی نرم و آب شود. در ظرف دیگری، خامه قنادی را با همزن برقی می زنیم تا فرم بگیرد. سپس بستنی شل شده و شیر را به آن اضافه کرده و دوباره با همزن می زنیم.

مرحله سوم

کمپوت اناناس را خرد کرده و به همراه گردوی خرد شده و خلال پسته یا پسته خرد شده به خامه اضافه می کنیم. مخلوط را با همزن دستی می زنیم تا مغزیجات کامل مخلوط شود. سپس ژلاتین شفاف شده سرد را به دسر اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس کف قالب را چرب کرده و مواد دسر را داخل آن می ریزیم. سپس حدود ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد. ژله آلوورا را مانند دستور آن تهیه می کنیم. درون یک کاسه یک بسته پودر ژله آلوورا یا آناناس را با یک لیوان آب جوش حل می کنیم.

مرحله پنجم

سپس نصف لیوان آب سرد به آن اضافه می کنیم. سپس روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم تا حل شود. بعد از آن کنار می گذاریم تا ژله کامل هم دمای محیط شود. سپس ژله اضافه را به همراه خرده های آناناس، روی قالب دسر می ریزیم تا قسمت خالی قالب را پر کند.

مرحله ششم

اگر دسر تمام قالب را پر کرده بود، نیاز به ژله دوباره نیست. اگر آب کمپوت کم بود می توان تا نصف لیوان آب نیز برای حل ژله یا ژلاتین استفاده کرد. ژله را مجدد حدود ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کامل ببندد. سپس کناره های ژله و قالب را آزاد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله دسر را از قالب خارج کرده و در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم. اگر دسر از قالب خارج نشد کافی است چند دقیقه خارج از یخچال بماند تا به راحتی جدا شود. می توان دسر را با چاقو به قسمت های کوچک برش زد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 19 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه دسر قهوه خوشمزه و مجلسی به روش فرانسوی

طرز تهیه دسر قهوه خوشمزه و مجلسی به روش فرانسوی

طرز تهیه دسر قهوه دسر قهوه یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این دسر خوشمزه علاوه بر اینکه طعم فوق العاده …

طرز تهیه دسر سیب داغ خوشمزه و مخصوص به صورت فوری

طرز تهیه دسر سیب داغ خوشمزه و مخصوص به صورت فوری

طرز تهیه دسر سیب داغ دسر سیب داغ یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه کرم بروله یک دسر خوشمزه و لاکچری فرانسوی

طرز تهیه کرم بروله یک دسر خوشمزه و لاکچری فرانسوی

طرز تهیه کرم بروله کرم بروله یک دسر فرانسور فوق العاده خوشمزه و معروف است که طرز تهیه راحتی دارد. این دسر تنها با سه ماده تهیه می شود. زرده تخم مرغ …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.