طرز تهیه رول کنافه پنیری خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه رول کنافه پنیری

طرز تهیه رول کنافه پنیری , دستور تهیه رول کنافه پنیری

کنافه رشته های آماده خمیری هستند که در لوازم قنادی فروشی یافت می شود و می توان با آن باقلوا تهیه نمود. رول کنافه پنیری از این رشته ها تهیه می شود که بین آن را از پنیر ریکوتا استفاده می کنند. سپس با شربتی که تهیه می شود آن را شیرین می کنند. این شیرینی یا دسر با وجود پنیر بسیار مقوی و مفید است. که می توان در مهمانی ها به عنوان دسر یا به همراه چای به عنوان میان وعده سرو نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه رول کنافه پنیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم رول کنافه پنیری
رشته کادایف۵۰۰ گرم
پنیر ریکوتا یا موزارلا۴۰۰ گرم
کره ذوب شده۴۵۰ گرم
پودر پستهبه مقدار لازم
مواد لازم برای شربت
شکر۲ پیمانه
آب۱ پیمانه
آب لیمو تازه۱ قاشق چای خوری
وانیل۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه رول کنافه پنیری

مرحله اول

برای تهیه رول کنافه پنیری خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، شربت را تهیه می کنیم. برای این کار، آب و آب لیمو را با هم درون یک قابلمه می ریزیم. شکر را هم اضافه کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. کمی هم می زنیم تا شکر حل شود.

مرحله دوم

سپس اجازه می دهیم تا مخلوط آب و شکر به جوش آید. وقتی که کمی جوشید، حرارت را کم کرده و می گذاریم به مدت ۱۰ دقیقه به آرامی بجوشد. این شربت باید غلیظ باشد. شربت را از روی حرارت برداشته و با کمی وانیل آن را طعم دار می کنیم.

مرحله سوم طرز تهیه رول کنافه پنیری

در این مرحله درون یک ظرف سس یا لیوان می ریزیم و اجازه می دهیم تا به طور کامل خنک شود. برای تهیه رول کنافه، یک لایه از کنافه ها را بیرون آورده و روی بقیه را با یک حوله مرطوب به طور کامل می پوشانیم تا خشک نشود.

مرحله چهارم

در این مرحله با استفاده از قیچی آشپزخانه، رشته ها را به طول ۱۲ سانتی متر و عرض ۵ سانتی متر برش می زنیم. یک رشته باریک ۱ سانتی متری را هم از عرض برش می زنیم. رشته یک سانتی را به صورت افقی در قسمت بالای رشته قرار می دهیم تا شکل حرف T در آید.

مرحله پنجم

سپس ۲ قاشق چای خوری پنیر ریکوتا را روی رشته نازک کادایف قرار می دهیم. دو طرف رشته نازک را روی پنیر ریکوتا می چسبانیم. وقتی مطمئن شدیم که طرفین به خوبی بسته شود و پنیر بیرون نمی زند، ابتدا و انتهای رشته را کمی آب زده و شروع به رول کردن می کنیم.

مرحله ششم طرز تهیه رول کنافه پنیری

سپس رول کادایف را درون یک سینی مخصوص قرار می دهیم. در صورت تمایل می توان از تابه گرد نیز به این منظور استفاده کرد. در ادامه تمام رول ها را تا جایی که پنیر داریم ادامه می دهیم و تمام را به طور کامل رول می کنیم.

مرحله هفتم

رول های کنافه را در دمای محیط به مدت یک ساعت و بدون این که پارچه ای روی آن قرار دهیم، می گذاریم تا خشک شود. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. در این فاصله، کره را درون یک ظرف می ریزیم و روی حرارت کتری قرار می دهیم تا ذوب شود.

مرحله هشتم

در این مرحله وقتی که کره ذوب شد از روی حرارت برداشته و صبر می کنیم کمی خنک شود. سپس روی رول های کنافه می ریزیم تا اشباع شود. رول ها را درون فر به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قرار می دهیم تا کنافه ها بپزد و طلایی شود.

مرحله نهم

در این مدت یکی دوبار آن ها را پشت و روی می کنیم. سپس بعد از زمان لازم، از فر خارج کرده و رول ها را روی حوله آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن آن خارج شود. سپس شریت خنک شده را روی رول ها می ریزیم و به ظرف سرو منتقل می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 19 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.