طرز تهیه شیرینی رزت دارچینی خوشمزه و شیک به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی رزت دارچینی

طرز تهیه شیرینی رزت دارچینی خوشمزه با طعم دارچین

شیرینی رزت دارچینی ، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه محسوب می شود. این شیرینی را می توان در یک ظرف دربسته به مدت ۱۰ روز و درون یخچال نگه داری کرد. این شیرینی با وجود دارچین، طعم عالی و فوق العاده ای دارد. همچنین شکل و ظاهر آن نیز زیباست و در مهمانی ها می توان برای پذیرایی از آن استفاده نمود، برای مشاهده اموزش طرز تهیه شیرینی رزت دارچینی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی رزت دارچینی
آرد۱۵۰ گرم
دارچیننصف قاشق چای خوری
کره نرم۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای۵۰ گرم
شکر۹۰ گرم
وانیلیک هشتم قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
شکلات چیپسیبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی رزت دارچینی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی رزت خوشمزه با طعم دارچینی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا زمان اماده شدن مایه شیرینی به طور کامل گرم شود. در ادامه کره را حدود نیم ساعت قبل از یخچال خارج کردیم تا نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه مناسب بر می داریم، سپس کره را به همراه شکر و پنیر خامه ای داخل کاسه می ریزیم و به خوبی با همزن هم می زنیم تا به شکل کرم در آید. سپس زرده تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله سوم طرز تهیه شیرینی رزت دارچینی

در این مرحله، آرد و دارچین را با هم مخلوط می کنیم، سپس دو تا سه مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف شوند، سپس به بقیه مواد اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود. در ادامه کف سینی فر را کاغذ روغنی می پوشانیم و آن را چرب می کنیم.

مرحله چهارم

سپس خمیر را درون قیف ریخته و با ماسوره آچاری، روی کاغذ روغنی را شکوفه می زنیم. فاصله بین شکوفه ها باید حدود ۲ سانتی متر باشد. شکلات چیپسی را برداشته و در مرکز هر کدام از شیرینی ها یک شکلات قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی را درون فر قرار می دهیم و حدود ۲۰ دقیقه در همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می گذاریم تا شیرینی ها به طور کامل بپزد. نشانه پخت شیرینی ان است که زیر شیرینی ها رنگش مایل به قهوه ای کمرنگ شود.

مرحله ششم طرز تهیه شیرینی رزت دارچینی

وقتی شیرینی ها کامل پخت، از فر خارج می کنیم و می گذاریم تا از حرارت بیفتد. سپس به آرامی آن ها را جدا کرده و در یک ظرف در بسته نگهداری می کنیم. این شیرینی ها را می توان به مدت ۱۰ روز در یخچال و در ظرف دربسته نگه داشت.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 14 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خوشمزه و مجلسی به روش بازاری

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خوشمزه و مجلسی به روش بازاری

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی شیرینی ناپلئونی یکی از انواع شیرینی های تَر خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. همچنین …

طرز تهیه سوهان کنجدی ساده خوشمزه و مخصوص در خانه

طرز تهیه سوهان کنجدی ساده خوشمزه و مخصوص در خانه

طرز تهیه سوهان کنجدی سوهان کنجدی یکی از انواع شیرینی های سنتی ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت …

طرز تهیه خاگینه با نان باگت به صورت فوری و با طعم خوشمزه

طرز تهیه خاگینه با نان باگت به صورت فوری و با طعم خوشمزه

طرز تهیه خاگینه با نان باگت خاگینه با نان باگت یکی از انواع شیرینی های ساده و بسیار خوشمزه ایرانی است که خیلی سریع آماده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.