طرز تهیه شیرینی وینی خوشمزه و مخصوص به روش انگلیسی

طرز تهیه شیرینی وینی

طرز تهیه شیرینی ترد وینی کوکی وینی کره ای انگشتی نسکافه ای زعفرانی کوکیز وینی xvc jidi advdkd  dkd

شیرینی وینی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه که اصالت آن متعلق به کشورهای اسکاندیناوی می باشد و بیشتر اینکه به عنوان شیرینی شناخته شود، به عنوان یک بیسکوییت مخصوص نوشیدنی های گرم مثل چای یا قهوه محسوب می شود. این شیرینی با نام های دیگری هم مثل آلموند فینگر و انگشت بادامی هم شناخته می شود. این شیرینی به طور معمول به صورت ساده تهیه می شود، ولی در صورت تمایل می توانیم با اضافه کردن موادی مثل زعفران، کاکائو و … طعم آنرا نسبت به ذائقه خود تغییر دهیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی وینی
آرد قنادی300 گرم
کره250 گرم
سفیده تخم مرغ40 گرم
پودر قند100 گرم
نمک1 پنس
وانیلیک هشتم قاشق چایخوری

دستور پخت شیرینی وینی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی وینی خوشمزه ابتدا کره و تخم مرغ را 30 دقیقه زودتر از داخل یخچال بیرون می آوریم و کنار می گذاریم تا با دمای محیط سازگار شوند.آرد را از الک رد می کنیم و کنار می گذاریم.کره را داخل کاسه ای قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس پودر قند را داخل کاسه الک می کنیم و وانیل را به مواد می افزاییم و با دورتند همزن برقی 2 دقیقه مواد را خوب می زنیم تا پفکی شوند و به رنگ سفید در بیاید. در ادامه نمک روی سفیده تخم مرغ می ریزیم.

مرحله سوم

سپس به مواد اضافه می کنیم و با دور تند 1 دقیقه مواد را مخلوط می کنیم و آرد را کم کم به مایه شیرینی اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مواد را مخلوط می کنیم و در آخرهای افزودن آرد خمیر کمی سفت می شود.

مرحله چهارم

حالا با کمک دست آن را جمع می کنیم و به هر صورت که تمایل داریم خمیر را طرح می دهیم و یا داخل قیف ماسوره 2ِِd رزت یا هر نوع ماسوره موردنظرمان را قرار می دهیم و خمیر را داخل ان می ریزیم و سینی فر را بیرون می آوریم.

مرحله پنجم

سپس فر را روشن می کنیم و روی 160 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.کف سینی کاغذ روغنی قرار می دهیم و با کمی فاصله توسط ماسوره رزت روی سینی می زنیم و سینی را داخل فر قرار می دهیم تا به مدت 15 الی 20 دقیقه شیرینی بپزد.

مرحله ششم

بعد از اینکه شیرینی وینی ها پخته شدند، آن ها را از داخل فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و با انواع مغزیجات مانند پودر پسته یا مربا تزئین می کنیم و نوش جان

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 1 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.