طرز تهیه نان پوآچا مربایی خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه نان پوآچا مربایی

طرز تهیه نان پوآچا مربایی , دستور پخت نان پواچا مربایی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان پوآچای مربایی نان حجیم است که با مربا پر می شود. این نان با توجه به شکل و بافتی که دارد، مورد علاقه خیلی از افراد قرار گرفته است و به عنوان صبحانه یا عصرانه در کنار چای یا قهوه سرو می شود. در این نان از مخمر استفاده شده است که هضم آن را آسان می کند. همچنین می توان به جای مربا از شکلات های صبحانه برای فیلینگ آن استفاده کرد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان پوآچا مربایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پواچا مربایی
شیر ولرم۱ لیوان
خمیر مایه خشک فوری۱ قاشق غذا خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
شکر۲ قاشق غذا خوری
روغن مایعنصف لیوان
سفیده تخم مرغ۱ عدد
مربای غلیظ آلبالوبه مقدار لازم
مواد رومال
زرده۱ عدد
شیر۱ قاشق غذا خوری
زعفران۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه نان پوآچا مربایی

مرحله اول

برای تهیه نان پوآچا مربایی در ابتدای کار یک کاسه بزرگ بر می داریم. سپس شیر ولرم و شکر و خمیر مایه را درون آن مخلوط می کنیم. سپس نمک و سفیده تخم مرغ و روغن را اضافه می کنیم و با می زنیم تا مخلوط شود و یکدست شود.

مرحله دوم

سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم تا جایی که خمیر جمع شود. سپس با دست ورز می دهیم تا چسبندگی خمیر از بین برود. در ادامه روی کاسه را سلفون می کشیم و در یک جای گرم به مدت نیم ساعت استراحت می دهیم.

مرحله سوم

فر را روی درجه حرارت ۱۷۰ سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. خمیر بعد از این که استراحت کرد، پف آن را با دست می گیریم. روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم. به اندازه پرتقال از خمیر بر می داریم. و روی سطح کار به شکل بیضی باز می کنیم.

مرحله چهارم

سپس مواد میانی که همان مربای آلبالو به صورت غلیظ و بدون آب است را یک طرف خمیر قرار می دهیم. سمت دیگر را برش هایی ایجاد می کنیم. سپس خمیر را رول می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله پنجم

سپس با کمی روغن آن را چرب می کنیم. در ادامه نان ها را درون سینی با کمی فاصله قرار می دهیم. یک کاسه کوچک بر می داریم. زرده تخم مرغ و شیر و زعفران را با هم مخلوط می کنیم. سپس با یک فرچه روی نان را رومال می کنیم.

مرحله ششم

سینی فر را به مدت ۲۰ دقیقه، درون فر قرار می دهیم. اگر نان ها رنگ نگرفت حدود چند دقیقه هم گریل فر را روشن می کنیم تا روی آن طلایی شود. این نکته قابل ذکر است که خمیر را نازک باز نکنید. درون فر هم یک کاسه آب قرار می دهیم تا نان ها خشک نشود.

لطفا امتیاز دهید
بروز رسانی توسط در دوشنبه 23 فروردین 1400
استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.