طرز تهیه اکلیل خوراکی حرفه ای برای انواع کیک، شیرینی و ژله

طرز تهیه اکلیل خوراکی

طرز استفاده از اکلیل خوراکی روی کیک پودر اکلیل خوراکی در ژله تزیینی کاربرد اکلیل خوراکی

اکلیل خوراکی یکی از موادی است که به راحتی می تواند در تزیین کیک های خامه ای و شیرینی ها استفاده شود. اکلیل های غیر خوراکی در فروشگاه ها موجود است اما برای روی کیک کاربردی ندارد. از این رو، طرز تهیه اکلیل خوراکی با ساده ترین مواد در این دستور بیان شده است. زمان استفاده از اکلیل های خوراکی بعد از خامه کشی نهایی است. اکلیل به صورت پودر است که روی خامه نهایی پاشیده می شود و آن را کاور می کند. اکلیل از ژلاتین و رنگ خوراکی تهیه می شود.

مواد لازم اکلیل خوراکی
پودر ژلاتین۱ قاشق غذا خوری
آب۱ الی ۲ قاشق غذا خوری
پودر قند۱ قاشق مربا خوری
رنگ خوراکیبه مقدار لازم
اسانس وانیلبه مقدار لازم

روش تهیه اکلیل خوراکی

مرحله اول

برای تهیه اکلیل خوراکی ابتدا یک کاسه کوچک بر می داریم. ژلاتین را درون آن می ریزیم و کمی آب در حدی که ژلاتین خیس شود کافی است و هم می زنیم تا کامل مخلوط شود. وقتی ژلاتین پف کرد روی بخار کتری قرار می دهیم یا به روش بنماری حل می کنیم.

مرحله دوم

سپس رنگ مورد نظر را درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. به سلیقه خود می توان از انواع رنگ های پودری یا مایع استفاده کرد. سپس اسانس وانیل و پودر قند را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

سپس یک طلق بر می داریم و مایه را روی آن می ریزیم و به آرامی آن را پهن می کنیم تا با ضخامت یکسان پهن شود. توجه داشته باشید که از هر رنگی بسته به سلیقه شما می توان تهیه نمود. حدود دو روز طول می کشد تا ژلاتین خشک شود.

مرحله چهارم

اگر آب بیشتری بریزیم زمان خشک شدن آن بالا می رود. وقتی خشک شد، به راحتی از روی طلق کنده می شود. سپس درون آسیاب ریخته و آن را پودر می کنیم. پودر اکلیل آماده است که به راحتی برای تزیین کیک و شیرینی استفاده می شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 7 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه شیرینی قرابیه نارگیلی خوشمزه و مخصوص تبریزی

طرز تهیه شیرینی قرابیه نارگیلی خوشمزه و مخصوص تبریزی

طرز تهیه قرابیه نارگیلی این شیرینی جزو شیرینی های پذیرایی و برای عید نوروز توصیه می شود. این شیرینی یک شیرینی اصیل مربوط به شهر تبریز است. این شیرینی علاوه بر خوشمزگی، …

طرز تهیه کیک شکلاتی جادویی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کیک شکلاتی جادویی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کیک شکلاتی جادویی کیک شکلاتی جادویی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه ویفر خانگی سالم و خوشمزه با طعم های متنوع

طرز تهیه ویفر خانگی سالم و خوشمزه با طعم های متنوع

طرز تهیه ویفر ویفر یکی از انواع شیرینی های کارخانه ای خوشمزه و پرطرفدار است که شباهت زیادی به شیرینی میکادو دارد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.