طرز تهیه مرغ چیلی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ چیلی

طرز تهیه مرغ چیلی مرغ با سس چیلی کلاب مرغ چیلی

از دیر باز زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای رایج ایرانی به حساب می آید. روش های مختلفی برای طبخ مرغ وجود دارد. یکی از این روش ها، مرغ چیلی است که با استفاده از سس معطر و خوش طعمی که با مواد گفته شده تهیه می شود پخته می شود. قبل از پخت مرغ را مزه دار می کنیم. به همین دلیل طعم مرغ خیلی خوشایند می شود. از آن جا که از تکه های کوچک مرغ استفاده شده است، زمان پخت نسبت به خورش های مرغ دیگر کمتر است. همچنین طعم سویا سس در این غذا طعم فوق العاده ای به مرغ می دهد. این خورش را می توان در کنار زرشک پلو سرو نمود. علاوه بر آن می توان این غذا را به عنوان خوراک با نان تهیه کرد که کاملا سلیقه ای است.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ خرد شدهنیم کیلو
پیازنصف یک عدد
سیر۳ حبه
زنجبیل تازه۲ سانت
سویا سس۱ قاشق سوپ خوری
آب۴ قاشق سوپ خوری
پودر چیلی۱ قاشق سوپ خوری
فلفل سیاهنصف قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت۸ قاشق سوپ خوری
روغن کنجدیک سوم پیمانه
مواد لازم برای سس
پیازنصف یک عدد
فلفل دلمه ای قرمزنصف یک عدد
فلفل سبز۱ عدد
سویا سس۱ قاشق سوپ خوری
شکر قهوه ای یا عسل۱ قاشق سوپ خوری
پودر چیلینصف قاشق سوپ خوری
سرکه۲ قاشق سوپ خوری
نشاسته۲ قاشق سوپ خوری
آب۴ قاشق سوپ خوری

دستور پخت مرغ چیلی

مرحله اول

برای تهیه خورش مرغ خوشمزه چیلی در ابتدای کار، پیاز و سیر و زنجبیل را درون میکسر یا غذا ساز می ریزیم و هم می زنیم تا کاملا له و یک دست شود. این مخلوط را کنار می گذاریم. یک کاسه بر می داریم و آب درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله تکه های مرغ را بدون پوست می کنیم. سپس استخوان های آن را جدا می کنیم و سپس به قطعات دو سانتی متری خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. نصف ترکیب سیر و پیاز و زنجبیل را برداشته و به مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پودر فلفل سیاه و فلفل قرمز را نیز به مرغ اضافه می کنیم. سویا سس را هم اضافه کرده و همه مواد را مخلوط می کنیم تا مرغ مزه دار شود. روی ظرف را می پوشانیم و در یخچال به مدت چند ساعت (حداقل ۲ ساعت) استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

بعد از این که مرغ مزه دار شد و چند ساعت در یخچال استراحت کرد، کاسه را از یخچال بیرون می آوریم و آب اضافه آن را خالی می کنیم. سپس نشاسته ذرت را روی آن می ریزیم. و مرغ ها را مخلوط می کنیم تا کامل روی همه تکه های مرغ را نشاسته بپوشاند.

مرحله پنجم

یک ماهی تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. مرغ ها را درون تابه می ریزیم و سرخ می کنیم. باید دو طرف هر تکه از مرغ ها سرخ شود. سپس از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در این مرحله از کار لازم است سس مرغ تهیه شود.

مرحله ششم

برای این کار یک کاسه بر می داریم. نشاسته و آبی که برای سس کنار گذاشته بودیم را با هم ترکیب می کنیم و کنار می گذاریم. یک کاسه دیگر بر می داریم. سویا سس و پودر فلفل قرمز و سرکه و شکر قهوه ای را درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

سپس باقی مانده ترکیب پیاز و سیر و زنجبیل را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس ترکیب نشاسته و آبی که تهیه کرده بودیم را به ترکیب سس اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هشتم

سپس فلفل سبز و پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و همه را با هم درون تابه می ریزیم و با روغن تفت می دهیم. وقتی که مواد به خوبی تفت خورد و پیاز ها طلایی و سبک شد، سس تهیه شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

سپس به خوبی با دیگر مواد مخلوط می کنیم و می گذاریم تا به جوش آید. سپس مرغ های سرخ شده را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مرغ ها نیز به سس آغشته شود. کمی که جوشید و سس غلیظ شد، مرغ آماده است، انرا به همراه زرشک پلو سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 7 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.