طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید مجلسی و بسیار خوشمزه

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید رژیمی خوشمزه

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد تن ماهی و لوبیا سفید است. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود یا به صورت شام سبک در خانه تهیه کرد. وجود لوبیا سفید در این سالاد، علاوه بر طعم خوبی که با تن ماهی و اسفناج ایجاد می کند، مقوی است و برای سلامتی مفید است. ماهی نیز سر شار از امگا ۳ است. اسفناج هم نسبت به سبزیجات دیگر خواص بیشتری دارد. علاوه بر آن، بی بی اسفناج طعم خوبی در دهان ایجاد می کند که در کنار آبلیمو جذب آهن بیشتری نیز دارد.

مواد لازم سالاد تن ماهی و لوبیا سفید
تن ماهی۱ عدد
اسفناج کوچک یا بی بی اسفناجیک پیمانه
لوبیا سفیدنصف پیمانه
زیتون بدون هستهنصف پیمانه
پیاز بفش۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم
آبلیمو تازهبه مقدار لازم
روغن زیتون۳ قاشق غذا خوری

دستور تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید

مرحله اول

برای تهیه سالاد تن ماهی مجلسی در ابتدای کار، تن ماهی را درون یک قابلمه کوچک با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آِید. وقتی به جوش آمد زمان می گیریم. کنسرو تن ماهی باید ۲۰ دقیقه بجوشد.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب بر می داریم و با کمی روغن درون تابه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم. تن ماهی را در آن تفت می دهیم و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد. لوبیا سفید را هم شسته و از شب قبل خیس می کنیم.

مرحله سوم

سپس درون یک قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا با مقداری آب روی حرارت بجوشد و به طور کامل پخته شود. وقتی لوبیا سفید ها پخته شد، درون آبکش می ریزیم تا آب آن خارج شود و خنک شود. یک کاسه بزرگ بر می داریم.

مرحله چهارم

پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم. سپس به کاسه اضافه می کنیم. لوبیا ها را هم به کاسه اضافه می کنیم. در این مرحله گوجه ها را شسته و به صورت نگینی، ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

اسفناج ها را می شوییم و بعد از این که آب آن خارج شد، داخل سالاد اضافه می کنیم. در صررتی که اسفناج ها بزرگ بود، کمی آن را خرد کرده و به سالاد اضافه می کنیم. سپس تن ماهی را کمی خرد می کنیم و به سالاد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در مرحله آخر نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم اضافه کرده و در آخر آبلیمو و روغن زیتون را به آن می افزاییم و به آرامی مخلوط می کنیم تا همه مواد مزه دار شده و به خوبی ترکیب شوند. سپس در ظرف مناسب، سرو می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 3 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.