طرز تهیه سالاد تن ماهی فوری و خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه سالاد تن ماهی

طرز تهیه سالاد تن ماهی با کلم با کرفس با ماکارونی مجلسی دونفره با قارچ shghn jk lhid

سالاد تن ماهی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و لذیذ بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد تن ماهی در ادامه با سایت چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تن ماهی۱ عدد ۱۸۰ گرمی
ساقه کرفس (اختیاری)۲ عدد
پیاز قرمز۱ عدد بزرگ
خیار شور۴ عدد متوسط
جعفری۲ قاشق غذاخوری
سس مایونزیک سوم پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد تن ماهی

مرحله اول

برای تهیه سالاد تن ماهی مجلسی ابتدا تن ماهی را به همراه ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. قوطی کنسرو باید ۱۵ دقیقه بجوش تا از سالم بودن آن مطمئن شویم.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان، کنسرو تن ماهی را باز می کنیم و روغن اضافی آن را دور می ریزیم. در ادامه ساقه کرفس را به صورت مکعبی یا نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه تن ماهی داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله خیارشور، سیر و پیاز قرمز را به دلخواه با رنده درشت رنده می کنیم، یا اینکه به صورت نگینی خرد می کنیم و به کایه اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مواد سالاد را با هم به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. برای تهیه سس سالاد سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس به سالاد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سس را با مواد سالاد به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سس به خورد سالاد برود و سالاد به خوبی جا بیفتد.

مرحله ششم

در صورتی که تمایل داشته باشیم این سالاد را به صورت رژیمی تر با کالری کمتری تهیه کنیم، می توانی به جای استفاده از سس مایونز از ماست یونانی یا حدالمقدور از ترکیب ماست یونانی و سس مایونز استفاده کنیم.

نکات طرز تهیه سالاد تن ماهی

سالاد تن ماهی با سیب زمینی

در صورت تمایل می توانید کرفس را از مواد لازم حذف کنید و به جای آن دو عدد سیب زمینی آبپز شده اضافه کنید. فقط کافیست سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کنید و به دیگر مواد سالاد بیفزایید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 30 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.