طرز تهیه کوکی اسمارتیز خوشمزه و مخصوص لاکچری

طرز تهیه کوکی اسمارتیز

طرز تهیه کوکی اسمارتیزی بدون فر خوشمزه وانیلی اسمارتیزی شکلاتی

کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد. یک نوع دیگر کلوچه طبخ یم شود که مغز دار نیست و به آن ها کوکی گویند. کوکی اسمارتیز نیز یکی از این نوع است که روی آن را با اسمارتیز های رنگی می پوشانیم. این کوکی ها بسیار خوشمزه و ترد هستند و می توان به عنوان شیرینی یا همراه با چای برای عصرانه طبخ و سرو نمود.

مواد لازم کوکی اسمارتیز
آرد۳ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
پودر کاکائو۳ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر۲ قاشق مربا خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری

دستور پخت کوکی اسمارتیز

مرحله اول

برای تهیه کوکی اسمارتیز خوشمزه ابتدا تمام مواد را نیم ساعت قبل از پخت بیرون یخچال قرار می دهیم تا هم دمای محیط شود. یک کاسه بر می داریم و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. سپس شکر و وانیل را هم به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس با همزن برقی به مدت ۷ دقیقه می زنیم تا کرم رنگ شود. سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و دو دور دیگر مواد را با همزن می زنیم. همزن را کنار می گذاریم. آرد و بکینگ پودرو پودر کاکائو را با هم مخلوط می کنیم و الک می کنیم.

مرحله سوم

سپس در سه مرحله به مواد تخم مرغی اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم. تا جایی آرد را اضافه می کنیم که خمیر لطیف و نرمی به ما بدهد. به اندازه یک گردو کوچک برداشته و در دست گرد می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کاغذ روغنی را چرب به خوبی کرده و خمیر هایی که با دست گرد کرده ایم را درون سینی فر قرار می دهیم. سپس اسمارتیز ها را روی آن می ریزیم و کمی با دست اسمارتیز ها را فشار می دهیم که روی خمیر فرو رود.

مرحله پنجم

فر را که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه به مدت یک ربع ساعت گم کرده ایم، سینی فر را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کوکی ها حدود یک ربع دیگر با همین دما پخته شود. بعد از پخت، سینی فر را خارج کرده و می گذاریم خنک شود. سپس از کاغذ روغنی جدا می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 23 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.