طرز تهیه پیازو غذای فوق العاده خوشمزه و اصیل استان زنجان

طرز تهیه پیازو

طرز تهیه غذای پیازو اشکنه زنجان ماش پیازو قزوین غذای محلی زنجان در جدول

علاقمندان به غذاهای سنتی و اصیل ایرانی، امروز قصد داریم شما را با یک خوراک بسیار خوشمزه از استان زنجان آشنا کنیم. حتما برای شما هم پیش آمده که گاها از پختن غذاهای تکراری خسته شده اید و ایده ای برای غذاهای متفاوت در ذهنتان ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که این مطلب را تا انتها مطالعه نموده تا به شما دستور تهیه غذایی متفاوت و فوق العاده خوشمزه را آموزش دهیم. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقمند به امتحان کردن مزه های جدید و خوشمزه هستید، “پیازو” یک انتخاب فوق العاده برای شما میباشد. این غذا علاوه بر طعم خوشمزه ای که دارد، به دلیل وجود مواد تشکیل دهنده آن، ویتامین و پروتئین موردنیاز بدن شما را فراهم می نماید. پس فرصت را از دست ندهید و برای تهیه این پیازو زنجانی و خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ کرده300 گرم
عدس و لپه پخته شده1 لیوان
زردآلو و آلوچه1 لیوان
گردوی خرد شده2 قاشق غذاخوری
پیاز1 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
سیب زمینی نگینی2 عدد
نعنا و ترخون (اختیاری)1 تا 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه پیازو

مرحله اول

در مرحله اول ابتدا میبایست عدس و لپه را در کاسه ای خیس نموده و آب آن را چندبار عوض کنید. زردآلو و آلوچه را ابتدا چند مرتبه بشویید تا شن و خاک آن از بین برود، سپس آن را در کاسه آب گرم به مدت چند ساعت خیس کنید.

مرحله دوم

در این مرحله دقت داشته باشید که لپه و عدس به نسبت حبوبات دیگر نفخ کمتری دارند و مدت زمان خیساندن آن در آب باید کوتاه باشد. در مرحله دوم، قابلمه ای را روی گاز قرار داده و کف آن را با روغن چرب کنید.

مرحله سوم

حالا یک عدد پیاز را بشویید و به صورت نگینی یا رنده شده خرد کنید، سپس آن را در قابلمه ریخته و تفت دهید تا به رنگ طلایی درآید. گوشت چرخ کرده را نیز به مواد افزوده و خوب هم بزنید تا با هم یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله، به گوشت چرخ کرده و پیاز ادویه ها را افزوده و هم بزنید تا عطر و طعم آن به خورد گوشت برود. مقداری رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و در نهایت لپه، عدس و گردو را در قابلمه ریخته و تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید.

مرحله پنجم

تفت دادن حبوبات و رب در روغن، باعث از بین رفتن بوی خامی آنان خواهد شد. در ادامه، مقداری آب را به قابلمه اضافه کنید تا حبوبات و گوشت به خوبی بپزد. دقت داشته باشید که حرارت گاز بایستی متوسط باشد.

مرحله ششم

همچنین لپه و عدس را میتوانید در قابلمه هایی جدا نیز بپزید. دو عدد سیب زمینی را شسته، پوست آن را جدا کنید و به صورت نگینی درآورید. در مرحله آخر، سیب زمینی های نگینی شده را به قابلمه اضافه کنید تا پخته شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه دهید تا مواد درون قابلمه کاملا غلیظ شود. در انتهای پخت آلوچه و زردآلو ها را به مواد اضافه نمایید تا طعم ترش آن به خورد غذا برود. در این مرحله باید آب قابلمه را هر از گاهی چک کنید تا ته نگیرد.

مرحله هشتم

پس از اینکه غذا کاملا پخته شد، آن را در ظرفی سرو نمایید و با نان داغ، ترشی و سبزی تازه به همراه خانواده تان میل کنید. این غذای خوشمزه علاوه بر اینکه طعمی عالی دارد، طاهری اشتها برانگیز و دوست داشتنی دارد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.