طرز تهیه رولت بستنی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه رولت بستنی

طرز تهیه رول بستنی بدون فر دومینو بستنی رولتی بستنی با رولت بستنی قالبی

رولت یکی از انواع شیرینی های تر است که رولت آن را در فر با مواد کیک می پزند و سپس بین آن را با خامه یا مربا پر می کنند. در رولت بستنی به جای خامه از بستنی نرم شده استفاده می شود. این رولت مانند کیک بستنی است و طعم خوبی دارد. علاوه بر آن، نسبت به رولت خامه ای چربی کمتری دارد و طعم بستنی را اکثر افراد می پسندند. رولت بستنی را می توان به عنوان شیرینی یا دسر و یا به عنوان کیک تولد در نظر گرفت. کیک رولت را می توان بدون فر و در ماهی تابه روی گاز پخت.

مواد لازم رولت بستنی
آرد½ پیمانه
تخم مرغ3 عدد
شکر½ پیمانه
آب جوش3 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر¼ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
بستنی½ لیتر

دستور تهیه رولت بستنی

مرحله اول

برای تهیه رولت بستنی خوشمزه ابتدا دو تا کاسه برداشته و سفیده و زرده های تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم و داخل کاسه ها می ریزیم. به سفیده دو قاشق شکر اضافه کرده و با هم زن هم می زنیم تا کف کند و سفت شود.

مرحله دوم

در این مرحله انقدر می زنیم که اگر کاسه را بر گردانیم از کاسه نریزد. داخل یخچال می گذاریم. زرده ها را با بقیه شکر و وانیل با همزن می زنیم تا کرم و کشدار شود. در حین همزدن، آب جوش را اضافه کرده تا رنگش روشن شود.

مرحله سوم

آرد و بیکینگ پودر را الک کرده و به زرده اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس سفیده ها را اضافه کرده و به آرامی و دورانی هم می زنیم تا کاملا مخلوط شود. قالب مستطیلی بیست و پنج در سی و پنج را بر می داریم.

مرحله چهارم

کف آن را کاغذ روغنی می اندازیم و کمی چرب می کنیم. مواد را داخل سینی پهن کرده و صاف می کنیم و در فری که با دمای 190 درجه سانتی گراد از قبل گرم شده باشد ، به مدت یک ربع تا 20 دقیقه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

تا روی کیک ببندد و به طور کامل پخته شود. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و روی آن را یک سینی به مدت 2 دقیقه قرار می دهیم. سپس روی یک پارچه تمیز آن را برگردانده و کاغذ روغنی را از آن خارج می کنیم.

مرحله ششم

کیک را با کمک پارچه رول می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود. رول را باز کرده و یک لایه ضخیم بستنی نرم شده را روی رول می کشیم. سپس آن را رول کرده و با استفاده از فویل آن را می بندیم و به مدت سه ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا بستنی ببندد.

مرحله هفتم

در مرحله پایانی وقتی از فریزر خارج کردیم درون ظرف سرو می گذاریم و با بستنی زعفرانی و شکلات سفید کاور می کنیم. اگر بخواهید رول کاکائویی شود، یک قاشق از آرد را برداشته و جای آن پودر کاکائو می ریزیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 27 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.