طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ خوشمزه و مخصوص گوشت و مرغ

کباب تابه ای دو رنگ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه ترکیبی از کباب تابه ای گوشت قرمز و کباب تابه ای گوشت مرغ است که به دلیل اینکه ظاهری مجلسی دارد می تواند یک گزینه مناسب برای مجالس و مهمانی ها باشد. این کباب خوشمزه را با طرح های بسیار متنوعی می توانیم درست کنیم، اگر بخواهیم آنرا به عنوان شام یا ناهار ساده درست کنیم، می توانیم به صورت ساده تر آنرا درست کنیم، ولی برای مجلسی تر شدن غذا می توانیم انرا به صورت قالبی درست کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایرانی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
سینه مرغ150 گرم
گوشت چرخ کرده150 گرم
پیاز2 عدد متوسط
زعفران دم کرده2 قاشق غذاخوری
کره25 گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کباب تابه ای دو رنگ

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای دو رنگ خوشمزه و مخصوص ابتدا سینه مرغ را چرخ می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه یکی از پیازها را رنده می کنیم و پس از گرفتن آبش به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه می کنیم و با دست مواد را به مدت حداقل 5 دقیقه ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

مرحله سوم

حالا درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب استراحت کند. در ادامه پیاز باقیمانده را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه باقیمانده زعفران دم کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

مرحله پنجم

حالا روی این کاسه را هم با سلفون می پوشانیم و به مدت دو ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان کاسه ها را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب کرده و انرا چرب می کنیم.

مرحله ششم

قرار دادن قسمت های مایه کباب مرغ و مایه کباب گوشت چرخ کرده سلیقه ای می باشد و به هر شکلی دوست داشته باشیم می توانیم مایه کباب را به هم متصل کنیم. ما در این دستور مانند کباب بختیاری کباب را درست کردیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه مایه کباب ها را درون تابه قرار دادیمف تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم یک سمت کباب ها به خوبی سرخ شود، سپس به آرامی کباب ها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که اگر کباب را با حرارت بسیار کم سرخ کنیم آب ان کشیده می شود و در نتیجه خشک و شکننده می شود. برای اینکه کباب آبدار تر و لذیذتری داشته باشیم باید کباب را با حرارت متوسط بپزیم تا خشک نشود.

مرحله نهم

پس از اینکه تقریبا پخت کباب ها به پایان رسید، چند عدد گوجه فرنگی و فلفل سبز هم درون تابه قرار می دهیم تا سرخ شوند. در پایان کباب دو رنگ را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 2 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.