طرز تهیه کوکو مرغ خام خوشمزه و مخصوص به روش تهرانی

طرز تهیه کوکو مرغ خام

طرز تهیه کوکو مرغ خام خوشمزه با گوشت مرغ خام

کوکوی مرغ یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و آسان ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود.در برخی دستورها ابتدا گوشت مرغ را می پزند، سپس رنده یا میکس می کنند و به مایه کوکو اضافه می کنند، اما در این دستور ما از گوشت مرغ خام در مایع کوکو استفاده می کنیم که به صورت ستقیم درون روغن سرخ می شوند و به همین دلیل این کوکوی خوشمزه و خوشرنگ با نام کوکوی مرغ خام شناخته می شود. در تهیه این کوکوی خوشمزه به سلیقه خود می توانیم از انواع مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، قارچ و .. استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت بزرگ چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سینه و ران مرغ500 گرم
پیاز2 عدد متوسط
سیر3 حبه
تخم مرغ2 عدد
آرد سوخاری4 قاشق غذاخوری
پودر آویشن1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
جعفری1 دسته کوچک

دستور پخت کوکوی مرغ خام

مرحله اول

برای تهیه کوکوی مرغ خام خوشمزه و مجلسی ابتدا سینه و ران مرغ را چرخ می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازها را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش به کاسه حاوی مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را هم رنده می کنیم و به همراه تخم مرغ به کاسه می افزاییم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به همراه آرد سوخاری، پودر آویشن، نمکف فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم تا مایه کوکو استراحت کند. پس از یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه دست هایمان را کمی چرب می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کوکو بر می داریم با دست شکل می دهیم.

مرحله پنجم

مایه کوکو را به صورت گرد شکل می دهیم، سپس به آرامی درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم کوکو به خوبی سرخ شود. پس از گذشت 3 تا 5 دقیقه کوکوها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه کوکوها را سرخ کردیم، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در پایان کوکوها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه خیارشور و گوجه فرنگی و نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 30 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.