طرز تهیه کتلت سوسیس خوشمزه با قارچ و سیب زمینی

طرز تهیه کتلت سوسیس

طرز تهیه کتلت سوسیس و سیب زمینی خوشمزه

کتلت سوسیس یکی از انواع کتلت های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این کتلت خوشمزه یکی از انواع غذاهای فوری است که در زمان هایی که برای تهیه غذا وقت کافی نداریم یک گزینه مناسب می باشد. مایه کتلت سوسیس نیازی به استراحت در یخچال ندارد و به همین دلیل سریع تر از کتلت های دیگر تهیه می شود. این کتلت خوشمزه را در این دستور با موادی مانند سیب زمینی، قارچ و فلفل دلمه ای درست می شود که می توانیم مواد دیگری را نسبت به ذائقه خود به ترکیب اضافه کنیم، یا اینکه جایگزین این مواد کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سوسیس یا کوکتل3 عدد
قارچ300 گرم
سیب زمینی2 عدد متوسط
پیاز1 عدد بزرگ
تخم مرغ3 عدد
فلفل دلمه ای1 عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کتلت سوسیس

مرحله اول

برای تهیه کتلت سوسیس ابتدا سوسیس را با رنده ریز رنده می کنیمو داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیب زمینی، پیاز و فلفل دلمه ای را با رنده ریز رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی شان را به طور کامل می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی، پیاز و فلفل دلمه ای رنده شده را به کاسه حاوی سوسیس اضافه می کنیم. در ادامه قارچ را به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه حاوی مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها را درون یک کاسه جداگانه می شکنیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه می کنیم. حالا با یک چنگال تخم مرغ ها را به خوبی مخلوط می کنیم تا با ادویه یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را نیز به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، مقداری از مایه کتلت را با دست یا قاشق بر میداریم و درون تابه می ریزیم، سپس آنرا صاف می کنیم و اجازه می دهیم قسمت زیرین کتلت ها به خوبی سرخ شده و رنگش تغییر کند.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت کتلت ها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. پس از اینکه کتلت ها به طور کامل سرخ شدند، انها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن شان گرفته شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن اضافی کتلت ها را گرفتیم، انها را درو ظرف مورد نظرمان می چینیم. در ادامه مقداری گوجه فرنگی و خیار شور هم خرد می کنیم و در کنار کتلت ها می چینیم، سپس به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 22 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.