طرز تهیه کتلت مرغ خوشمزه بدون سیب زمینی به روش شمالی

طرز تهیه کتلت مرغ بدون سیب زمینی

طرز تهیه کتلت مرغ بدون سیب زمینی

کتلت مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. تقریبا در بیشتر دستورهای تهیه کتلت مرغ از سیب زمینی استفاده می شود و به همین ممکن است خیلی افراد طعم این نوع کتلت را نپسندند. در این دستور همان کتلت مرغ را ساده درست می کنیم بدون استفاده از سیب زمینی، که باعث می شود طعم قالب کتلت طعم مرغ باشد. در تهیه این کتلت می توانیم به دلخواه از انواع سبزیجات و مواد غذایی مانند قارچ و فلفل دلمه ای نیز استفاده کنیم. در تهیه این کتلت از هویج هم استفاده می شود که باعث می شود کتلت طعم بسیار خوبی داشته باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
ران و سینه بدون استخوان مرغ500 گرم
پیاز1 عدد متوسط
هویج1 عدد کوچک
فلفل دلمه ای1 عدد
جعفری1 دست کوچک
برنج پخته5 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده2 قاشق غذاخوری
پودر کاری و فلفل قرمزبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کتلت مرغ بدون سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ بدون سیب زمینی ابتدا گوشت مرغ را با چرخ گوشت چرخ می کنیم یا درون غذاساز می ریزیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه مرغ چرخ شده را داخل یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه را به همراه هویج و پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساوری خرد کرده و به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله برنج را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر کاری، فلفل قرمز و زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم مخلوط شده و کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کتلت استراحت کند و طعم ادویه ها به خورد گوشت مرغ برود. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. کمی صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود، سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کتلت بر می داریم و با دست آنرا شکل می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه کتلت را به صورت گرد یا بیضی با دستمان شکل دادیم، انرا کمی تخت می کنیم و درون روغن داغ قرار می دهیم تا سرخ شود. پس از 3 تا 5 دقیقه که یک سمت کتلت ها طلایی شد، آنها را بر می گردانیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه کتلت ها را سرخ کردیم، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس کتلت ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 20 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.