طرز تهیه کتلت سویا خوشمزه و فوری به روش سنتی شمالی

طرز تهیه کتلت سویا

کتلت با سویا نی نی سایت طرز تهیه کتلت گیاهی طرز تهیه کتلت با سویا و گوشت طرز تهیه کتلت سویا رژیمی کتلت سویا و جعفری کتلت سویا خانم عیوضی کتلت سویا ایران کوک کتلت سویا و قارچ xvc jidi jgj s dh

کتلت سویا یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این کتلت را می توانیم فقط با سویا درست کنیم یا اینکه برای اینکه طعم بهتری داشته باشد کمی گوشت نیز به آن اضافه کنیم. جالب است بدانید که این کتلت به اندازه ای فوری و آسان تهیه می شود که در گذشته با نام کتلت آسان شناخته می شد. اضافه کردن موادی مانند پیاز و سیب زمینی رنده شده هم به این کتلت اختیاری می باشد و می توانیم نسبت به ذائقه خود از موادی مانند فلفل دلمه ای، قارچ و … هم در این کتلت خوشمزه و سالم استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی فوری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
سویا100 گرم
گوشت چرخ کرده100 گرم
سیب زمینی1 عدد متوسط
پیاز1 عدد متوسط
تخم مرغ2 عدد
پودر سوخاری4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کتلت سویا

مرحله اول

برای تهیه کتلت سویا بهتر است سویا را از شب قبل داخل یک کاسه آب بخیسانیم، سپس آنرا آبکشی کنیم و اجازه دهیم آب اضافی اش به طور کامل گرفته شود. در ادامه سویا را با گوشتکوب برقی یا مخلوط کن پوره می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پوره سویا را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس گوشت چرخ کرده را به کاسه اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم. اضافه کردن گوشت چرخ کرده اختیاری می باشد و می توانیم آنرا از مواد لازم حذف کنیم.

مرحله سوم

در صورتی که بخواهیم گوشت چرخ کرده را از مواد لازم حذف کنیم، باید به جای آن 100 گرم دیگر سویا اضافه کنیم. در ادامه سیب زمینی و پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آب اضافی شان را با دست می گیریم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه آرد سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی مواد کتلت اضافه می کنیم و با دست مایه کتلت را به خوبی ورز می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبیداغ شد، به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کتلت بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله کتلت را به آرامی داخل روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم یک سمت کتلت ها سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله هفتم

در صورتی که بخواهیم این کتلت را به صورت مجلسی تر درست کنیم، بهتر است از قالب های استیل استفاده کنیم. قالب ها را چرب می کنیم و داخل تابه قرار می دهیم، سپس با قاشق درون قالب ها را از مایه کتلت پر می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه کتلت خودش را گرفت آنرا از قالب خارج کرده و بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان کتلت ها را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه خیارشور، گوجه فرنگی و نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 22 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.