طرز تهیه سالاد سیب زمینی با سس خردل به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با سس خردل

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با سس خردل

سالاد سیب زمینی با خردل یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. این سالاد خوشمزه به روش ها و با طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود و یکی از خوشمزه ترین طعم های آن استفاده از سس خردل دست ساز در کنار این سالاد می باشد. شاید خیلی از افرادی به سس خردل علاقمند نباشند، اما باید توجه داشته باشید این سس ترکیبی که به صورت خانگی تهیه می شود، فوق العاده خوشمزه است. ضمن اینکه می توانیم نسبت به ذائقه خود مقدار مواد سس را کم یا زیاد کنیم تا طعم دلخواه را به دست بیاوریم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سیب زمینی4 عدد متوسط
خیار شور6 عدد
پیازچه2 ساقه
کنسرو ذرت2 قاشق غذاخوری
شوید خرد شده1 دسته
مواد لازم سس خردل
ماست چکیده2 قاشق غذاخوری
خردل1 قاشق غذاخوری
سس مایونز2 قاشق غذاخوری
شکر1 قاشق چایخوری
آب لیمو ترش1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون2 قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی

دستور تهیه سالاد سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه سالاد سیب زمینی با سس خردل ابتدا سیب زمینی ها را با اسکاج تمیز می کنیم و می شوییم و داخل قابلمه ای قرار می دهیم و تا سطح روی آن ها آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بپزند.

مرحله دوم

بعد خیارشورها را روی تخته آشپزخانه به صورت مکعبی خرد می کنیم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و ذرت ها را به آن اضافه می کنیم.شوید را پاک می کنیم و می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود.

مرحله سوم

بعد روی تخته آشپزخانه ریز ساطوری می کنیم و به مواد می افزاییم. برای تهیه سس ماست و سس مایونز را داخل کاسه ای می ریزیم و سس خردل،روغن زیتون و شکر را به آن اضافه می کنیم و با قاشق خوب هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک عدد لیمو را از وسط نصف می کنیم و آب نصف آن را می گیریم و هسته های آن را بیرون می آوریم و به باقی مواد اضافه می کنیم و با قاشق کاملا سس را هم می زنیم و داخل یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

سیب زمینی ها که آبپز شدند (دقت کنید خیلی نپزند که له شوند) در آبکش قرار می دهیم و روی آن ها آب سرد می گیریم و کنار می گذاریم تا خنک شوند و پوست روی آن ها را می گیریم و از وسط نصف می کنیم.

مرحله ششم

سپس روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت مکعبی خرد می کنیم و داخل کاسه محتوی مواد سالاد می ریزیم و سس خردل را که درست کرده بودیم را روی سالاد می ریزیم و با قاشق آرام مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا با سس آغشته شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از اینکه سالاد اماده شد آنرا داخل یخچال قرار می دهیم .زمان سرو در ظرف مورد نظر سالاد سیب زمینی را می ریزیم و اگر تمایل داشتید کمی کنجد بو داده روی آن می پاشیم و خنک میل کنید.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 19 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.