طرز تهیه مرغ مدیترانه ای خوشمزه و مخصوص با سبزیجات

طرز تهیه مرغ مدیترانه ای

طرز تهیه مرغ مدیترانه ای خوشمزه با قارچ فلفل دلمه ای

مرغ مدیترانه ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت مرغ۶۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۲ عدد
قارچ۳۰۰ گرم
زیتون بدون هسته۱ پیمانه
پیاز۲ عدد
سیر۴ حبه
پاپریکا۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت مرغ مدیترانه ای

مرحله اول

برای تهیه مرغ مدیترانه ای خوشمزه ابتدا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم، سپس روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد می کنیم. در ادامه سیرها را نیز می شوییم و پوست می گیریم و خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای و قارچ ها را می شوییم و پوست قارچ ها را می گیریم و کلاهک و هسته های داخل فلفل دلمه ای ها را می گیریم، سپس روی تخته آشپزخانه آن ها را به صورت نگینی یا خلالی خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه ای را روی حرارت قرار می دهیم و داخل آن روغن می ریزیم و اجازه می دهیم تا کمی داغ شود و تکه های مرغ را داخل آن قرار می دهیم و تفت می دهیم تا طلایی شود و بعد در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود.

مرحله چهارم

تابه ای را روی حرارت می گذاریم و قارچ و فلفل دلمه ای ها را داخل آن می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی نرم شوند و در بشقابی می ریزیم و کنار می گذاریم.تابه را مجددا روی حرارت می گذاریم و داخل آن روغن می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس پیازها را داخل آن می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شوند و اجازه می دهیم تا طلایی شوند و سیرها را به آن اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم و رب گوجه فرنگی را به آن ها اضافه می کنیم و ۱ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله ششم

سپس پاپریکا را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه و نمک روی مواد می ریزیم و تکه های مرغ را داخل مواد می خوابانیم و تا سطح روی مرغ ها آب جوش می ریزیم و در تابه را می گذاریم تا به مدت ۱:۳۰ دقیقه الی ۲ ساعت مرغ ها بپزد.

مرحله هفتم

سپس در ۳۰ دقیقه آخر پخت مرغ ها مخلوط قارچ و فلفل دلمه ای ها را اضافه می کنیم و زیتون ها را نیز به غذا می افزاییم و اجازه می دهیم سس غذا غلیظ شود، سپس غذا را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 1 آذر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه پیده مرغ و قارچ خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه پیده مرغ و قارچ خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه پیده مرغ پیده غذای ترکی بسیار خوشمزه ای است که در ترکیه طرفداران زیادی دارد. کسانی که به ترکیه سفر کرده اند، حتما این غذای خوش طعم را امتحان کرده …

طرز تهیه گراتن سیب زمینی خوشمزه و فرانسوی با قارچ

طرز تهیه گراتن سیب زمینی خوشمزه و فرانسوی با قارچ

طرز تهیه گراتن سیب زمینی گراتن سیب زمینی یکی از انواع گراتن های محبوب و خوشمزه است که در نقاط مختلف جهان با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش …

طرز تهیه بورک سوخاری خوشمزه و ساده مناسب برای پیش غذا

طرز تهیه بورک سوخاری خوشمزه و ساده مناسب برای پیش غذا

طرز تهیه بورک سوخاری بورک یک نوع ساندویچ در بسته است که با استفاده از خمیر یوفکا تهیه می شود. این غذا یک غذای سنتی ترکی است که طرفداران زیادی دارد. درون …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.