طرز تهیه بورک سیب زمینی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه بورک سیب زمینی

طرز تهیه بورک سیب زمینی و گوشت مارپیچی ترکمنی با نان لواش و مرغ و سوسیس f v sdf cldkd

بورک سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه ترکیه است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد متوسط
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
کره۱۰۰ گرم
جعفری۵۰ گرم
خمیر یوفکابه تعداد کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و آویشنبه مقدار کافی

دستور پخت بورک سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه بورک سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سیب زمینی ها بپزند. پس از اینکه سیب زمینی ها پختند، آنها پوست میگیریم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی هار ا به قطعات کوچک تبدیل می کنیم یا اینکه با گوشتکوب به طور کامل له می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی را به تابه اضافه می کنیم و در حد دو دقیقه تفت می دهیم، سپس جعفری خرد شده را به همراه پنیر پیتزا و مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا کره را داخل یک کاسه فلزی می ریزیم و روی حرارت بخار آب قرار می دهیم تا ذوب شود، سپس خمیر های یوفکا را با صورت طولی با عرض ۱۰ سانتی متر برش می زنیم و روی سطح کار قرار می دهیم. در ادامه کمی کره روی خمیر یوفکا می مالیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری از مخلوط سیب زمینی را روی خمیر یوفکا قرار می دهیم، سپس خمیر یوفکا را مانند سمبوسه به صورت مثلثی یا لوله ای جمع می کنیم. حالا سینی فر را با روغن کمی چرب می کنیم، سپس بورک ها را داخل سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس روی بورک ها را با مخلوط زرده تخم مرغ و ۱ قاشق غذاخوری شیر رومال می کنیم، سپس کمی کنجد یا سیاه دانه روی بورک ها می پاشیم.

مرحله هفتم

حالا سینی فر را داخل فر که به طور کامل گرم شده است قرار می دهیم تا بورک های اماده شوند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه گریل را روشن می کنیم تا رنگ روی بروک ها طلایی شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 1 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.