طرز تهیه کشمش پلو خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کشمش پلو

طرز تهیه کشمش پلو بدون گوشت با گوشت چرخی با گردو با هویج با مرغ ریش ریش شده با لپه با سیب زمینی شیرازی ala g

کشمش پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
کشمش پلویی۱ پیمانه
ران یا سینه مرغ۴ تکه
پیاز۱ عدد بزرگ
هویج۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کشمش پلو

مرحله اول

برای تهیه کشمش پلو مجلسی ابتدا برنج را به مدت ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت نسبت به نوع ان با کمی نمک و آب ولرم می خیسانیم. در ادامه یک قابلمه را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید.

مرحله دوم

پس از اینکه آب جوش امد، برنج خیسانده شده را به همراه کمی نمک به قابلمه اضافه می کنیم و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا پخت اولیه برنج انجام شود. حالا برنج را داخل آبکش می ریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کشمش پلویی را پس از شستشو به برنج اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس برای ته دیگ از نان لواش یا سیب زمینی استفاده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط برنج و کشمش را روی ته دیگ می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا برنج دم بکشد. در همین حین یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس تکه های مرغ را به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر تفت می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله فلفل دلمه ای و هویج را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه زعفران دم کرده و آب لیمو ترش به قابلمه اضافه می کنیم، سپس ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید.

مرحله هفتم

حالا تکه های مرغ سرخ شده را داخل قابلمه می چینیم و حرارت زیر قابلمه را کمی می کنیم تا مرغ به آرامی بپزد. در پایان پس از اینکه کشمش پلو اماده شده آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه مرغ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 31 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.