طرز تهیه کبه برغل یا بلغور خوشمزه و مخصوص به روش عراقی

طرز تهیه کبه برغل

طرز تهیه کبه بلغور با ماست چکیده عربی عراقی لبنانی گندم برغل fi fvydg fgy v

کبه برغل یا کبه بلغور یکی از انواع غذاهای خوشمزه عربی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور ریز گندم۱ پیمانه
آب جوش۱٫۵ پیمانه
پیاز۱ عدد کوچک
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
نشاسته¼ پیمانه
آب ولرم¼ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
پاپریکا و فلفل قرمزبه مقدار کافی
مواد میانی کبه
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
خلال بادام¼ پیمانه
رب انار۲ قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کبه برغل

مرحله اول

برای تهیه کبه با بلغور گندم ابتدا بلغور را می شوییم، سپس به همراه آب جوش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم بلغور بخیسد، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه نشاسته و آب ولرم اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس به همراه نشاسته و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و فلفل قرمز به کاسه حاوی بلغور اضافه می کنیم و مواد را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با دست ورز می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر کبه آماده شد، روی آنرا با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم. در ادامه به سراغ آماده کردن مواد میانی کبه می رویم، برای این منظور پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه پیاز سبک شد، گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد، سپس خلال بادام را به همراه رب انار تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه مواد را تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه پودر تخم گشنیز اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا ادویه ها با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه خمیر کبه را زا یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا داخل تابه به حدی روغن می ریزیم که کبه ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. در ادامه به اندازه یک نارنگی از خمیر بر می داریم و کف دست باز می کنیم، سپس مقداری از مایه میانی داخل خمیر قرار می دهیم و خمیر را جمع می کنیم.

مرحله هفتم

کبه ها را می توانیم به سلیقه خود به صورت گرد یا بیضی شکل حالت دهیم. پس از اینکه مرحله پیچیدن کبه ها به پایان رسید، کبه های آماده شده را در روغن داغ می اندازیم تا با حرارت ملایم به صورت کامل مغزپخت شوند.

مرحله هشتم

پس از اینکه سرخ کردن کبه ها به پایان رسید آنها را درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. این کار باعث می شود کبه ها خمیر نشوند و حالت ترد تری داشته باشند.

مرحله نهم

پس از اینکه کبه ها را پیچیدیم، می توانیم آنها را به همان شکل در فریزر قرار دهیم و در هر زمان که تمایل داشتیم به همان صورت فریز شده در روغن داغ سرخ کنیم. در پایان کبه ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 9 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.