طرز تهیه پلو شوشتری خوشمزه و مجلسی به روش سنتی شوشتر

طرز تهیه پلو شوشتری

طرز تهیه پلو شوشتری با گوشت قلقلی ادویه پلو شوشتری نی نی سایت با تن ماهی g a ajvd

پلو شوشتری یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
برنج۳ پیمانه
لوبیا چشم بلبلی۱ پیمانه
شوید خشک۲ قاشق غذاخوری
فیله مرغ۳۰۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
کره و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت پلو شوشتری

مرحله اول

برای تهیه پلو شوشتری خوشمزه ابتدا لوبیا را از شب قبل می خیسانیم تا نفخش برطرف شود، سپس آنرا به همراه چند پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا لوبیا به طور کامل بپزد.

مرحله دوم

در حین پختن لوبیا، فیله مرغ را به صورت مکعبی کوچک خرد می کنیم و به همراه ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده، ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه مناسب با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود. پس از اینکه گوشت مرغ طعم دار شد، انرا از یخچال خارج می کنیم و با کره تفت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. در ادامه برنج را که از قبل خیسانده ایم داخل آب جوش می ریزیم و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا پخت اولیه برنج انجام شود.

مرحله پنجم

زمانی دانه های برنج نرم شدند و مغزشان سفت بود باید برنج را آبکشی کنیم. حالا قابلمه را که برای پخت پلو شوشتری در نظر گرفته ایم روی حرارت قرار می دهیم و ۲ قاشق غذاخوری روغن به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله به سلیقه خود برای ته دیگ از نان یا سیب زمینی ورقه ای استفاده می کنیم، سپس روی ته دیگ را با برنج می پوشانیم. در ادامه مقداری شوید خشک، لوبیا چشم بلبلی و گوشت مرغ می ریزیم و مجددا برنج می ریزیم.

مرحله هفتم

به همین ترتیب مواد را به صورت لایه ای داخل قابلمه می ریزیم تا قابلمه پر شود، سپس مقداری کره به همراه باقیمانده زعفران را روی برنج به صورت پخش می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 19 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/darchineh
مطالب مرتبط
طرز تهیه آبگوشت لپه و مرغ خوشمزه و مجلسی به روش تبریزی

طرز تهیه آبگوشت لپه و مرغ خوشمزه و مجلسی به روش تبریزی

طرز تهیه آبگوشت لپه و مرغ آبگوشت لپه و مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با …

طرز تهیه مرغ بریان خانگی ساده و خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ بریان خانگی ساده و خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ بریان مرغ بریان یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب در سراسر جهان است و به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در …

طرز تهیه کوکو باقلا سبز خوشمزه و مخصوص به روش مازندرانی

طرز تهیه کوکو باقلا سبز خوشمزه و مخصوص به روش مازندرانی

طرز تهیه کوکو باقلا سبز کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو باقالا سبز یک کوکو سبزیجاتی بسیار خوشمزه و شیک …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.