طرز تهیه سالاد ماکارونی مکزیکی خوشمزه و مخصوص با سبزیجات

طرز تهیه سالاد ماکارونی مکزیکی

طرز تهیه سالاد ماکارونی مکزیکی با سس تند و خوشمزه xvc jidi shghn lh hv kd l cd d

سالاد ماکارونی مکزیکی یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به مکزیک می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سس سالاد
ماست½ پیمانه
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
پنیر چدار½ پیمانه
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
سرکه بالزامیک۲ قاشق غذاخوری
عسل½ قاشق غذاخوری
سبزی معطر۲ قاشق غذاخوری
پیازچه۲ ساقه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سس سالاد

مرحله اول

برای تهیه سس سالاد ماکارونی مکزیکی ابتدا ماست را به همراه سس مایونز داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه پنیر چدار رنده شده را به همراه روغن زیتون، آب لیمو ترش و سرکه بالزامیک اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را رنده می کنیم، سپس به همراه عسل، پیازچه و سبزیجات معطر خرد شده به دیگر مواد اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و سس را به خوبی ترکیب کرده و در یخچال قرار می دهیم.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۳۵۰ گرم
کنسرو ذرت۱ پیمانه
پیاز قرمز۱ عدد
فلفل سبز تند۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد

دستور سالاد ماکارونی مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه سالاد ماکارونی مکزیکی خوشمزه ابتدا برای اماده کردن پاستا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید، سپس پاستا را داخل آب جوش می ریزیم.

مرحله دوم

پاستا را پس از گذشت ۷ تا ۱۰ دقیقه آبکشی می کنیم و پس از اینکه آبموجود در پاستاها خارج شدف انرا در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در ادامه گوجه فرنگی را به صورت ریز خرد می کنیم و داخل کاسه سالادخوری می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل سبز تند را به همراه فلفل دلمه ای قرمز به صورت ریز خرد می کنیم و به کاسه سالاد اضافه می کنیم. در ادامه پیاز قرمز را برای زیبایی بیشتر سالاد به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به دیگر مواد می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا کنسرو ذرت را اضافه می کنیم و پس از اینکه پاستا خنک شدف آنرا نیز به کاسه اضافه می کنیم و با دیگر مواد به آرامی ترکیب می کنیم تا مواد سالاد یکدست شوند. مواد را سالاد را باید طوری ترکیب کنیم که پاستاها له نشوند.

مرحله پنجم

در این مرحله سس سالاد را از یخچال خارج می کنیم و به سالاد اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. در پایان روی سالاد را با سلفون می پوشانیم و تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم.

نکات تهیه سالاد ماکارونی مکزیکی

کنسرو ذرت خانگی

اگر سالم بودن مواد غذایی برایتان مهم است توصیه می کنیم کنسرو ذرت را در منزل تهیه کنید. کنسرو ذرت خانگی علاوه بر طعم عالی، فاقد مواد نگهدارنده است و به همین دلیل سالم تر است. برای مشاهده این آموزش در ادامه ببا مطلب زیر همراه باشید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 13 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazi_khebreha

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.